Analysis of learning styles for adaptive E-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86080800" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86080800 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22389-1_33" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22389-1_33</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-22389-1_33" target="_blank" >10.1007/978-3-642-22389-1_33</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of learning styles for adaptive E-learning
Popis výsledku v původním jazyce
In adaptive e-learning we try to make learning more efficient by adapting the process of learning to students' individual needs. To make this adaptation possible, we need to know key students characteristics - his motivation, group learning preferences,sensual type and various learning styles. One of the easiest ways to measure these characteristics is to use questionnaires. New questionnaire was created because there was no questionnaire to measure all these characteristics at once. This questionnairewas filled by 500 students from different fields of study. These results were analyzed using clustering, decision tree and principal component analysis. Several interesting dependencies between students' properties were discovered using this analysis.
Název v anglickém jazyce
Analysis of learning styles for adaptive E-learning
Popis výsledku anglicky
In adaptive e-learning we try to make learning more efficient by adapting the process of learning to students' individual needs. To make this adaptation possible, we need to know key students characteristics - his motivation, group learning preferences,sensual type and various learning styles. One of the easiest ways to measure these characteristics is to use questionnaires. New questionnaire was created because there was no questionnaire to measure all these characteristics at once. This questionnairewas filled by 500 students from different fields of study. These results were analyzed using clustering, decision tree and principal component analysis. Several interesting dependencies between students' properties were discovered using this analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Communications in Computer and Information Science
ISSN
1865-0929
e-ISSN
—
Svazek periodika
188
Číslo periodika v rámci svazku
—
Stát vydavatele periodika
DE - Spolková republika Německo
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
368-376
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—