Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of learning styles for adaptive E-learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA120143H" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A120143H - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of learning styles for adaptive E-learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In adaptive e-learning we try to make learning more efficient by adapting the process of learning to students' individual needs. To make this adaptation possible, we need to know key students characteristics - his motivation, group learning preferences,sensual type and various learning styles. One of the easiest ways to measure these characteristics is to use questionnaires. New questionnaire was created because there was no questionnaire to measure all these characteristics at once. This questionnairewas filled by 500 students from different fields of study. These results were analyzed using clustering, decision tree and principal component analysis. Several interesting dependencies between students' properties were discovered using this analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of learning styles for adaptive E-learning

  • Popis výsledku anglicky

    In adaptive e-learning we try to make learning more efficient by adapting the process of learning to students' individual needs. To make this adaptation possible, we need to know key students characteristics - his motivation, group learning preferences,sensual type and various learning styles. One of the easiest ways to measure these characteristics is to use questionnaires. New questionnaire was created because there was no questionnaire to measure all these characteristics at once. This questionnairewas filled by 500 students from different fields of study. These results were analyzed using clustering, decision tree and principal component analysis. Several interesting dependencies between students' properties were discovered using this analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Communications in Computer and Information Science

  • ISBN

    978-3-642-22388-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    368-376

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    1. 1. 2011

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku