Instructional Objects Evaluation in E-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F11%3AA130171B" target="_blank" >RIV/61988987:17450/11:A130171B - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Instructional Objects Evaluation in E-learning
Popis výsledku v původním jazyce
Evaluation of an e-learning course is more than a phase of an e-learning project. It is a process parallel to such a project implementation. There are numerous points of view from which an e-learning course can be evaluated. This paper concentrates on the evaluation of instructional objects within an e-learning course. When dealing with evaluation of such objects we first had to consider specifics of an e-learning course in the matter of instructional objects and most importantly types of such objects used in e-learning. In order to evaluate them we must realize their exact purposes and aims in the process of instruction, their targeting (e.g. what types of student learning styles they are suitable for), and determine methodologies of their compositionaccording to best practices and recommendations of experts in pedagogy and didactics.
Název v anglickém jazyce
Instructional Objects Evaluation in E-learning
Popis výsledku anglicky
Evaluation of an e-learning course is more than a phase of an e-learning project. It is a process parallel to such a project implementation. There are numerous points of view from which an e-learning course can be evaluated. This paper concentrates on the evaluation of instructional objects within an e-learning course. When dealing with evaluation of such objects we first had to consider specifics of an e-learning course in the matter of instructional objects and most importantly types of such objects used in e-learning. In order to evaluate them we must realize their exact purposes and aims in the process of instruction, their targeting (e.g. what types of student learning styles they are suitable for), and determine methodologies of their compositionaccording to best practices and recommendations of experts in pedagogy and didactics.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
E-learning innovative models for the integration of education, technology and research
ISBN
978-88-97772-00-2
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
20-29
Název nakladatele
Universita degli Studi Guglielmo Marconi
Místo vydání
Roma, Italy
Místo konání akce
Roma, Italy
Datum konání akce
18. 11. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—