Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Complex Model of eLearning Evaluation Focusing on Adaptive Instruction

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130171A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130171A - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Complex Model of eLearning Evaluation Focusing on Adaptive Instruction

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning evaluation as one of the phases of an e-learning project is rather often the one of the least importance to the developers of e-learning courses. In many cases we can find it performed through the simple means of a student evaluation questionnaire, despite the fact that such a complex matter can hardly be evaluated from just one point of view. This paper deals with a design of a complex model of evaluation with a special attention to adaptive e-learning courses which provide students with personalized/tailored instruction and the importance of which has nowadays indisputable growing tendency. As there are many elements interacting in the process of e-learning instruction, there are also numerous points of view and aspects to be considered within its evaluation. When designing the model of evaluation, we have chosen a systematic approach, defining first all of the interacting elements and determining evaluation aspects and methods of their analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Complex Model of eLearning Evaluation Focusing on Adaptive Instruction

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning evaluation as one of the phases of an e-learning project is rather often the one of the least importance to the developers of e-learning courses. In many cases we can find it performed through the simple means of a student evaluation questionnaire, despite the fact that such a complex matter can hardly be evaluated from just one point of view. This paper deals with a design of a complex model of evaluation with a special attention to adaptive e-learning courses which provide students with personalized/tailored instruction and the importance of which has nowadays indisputable growing tendency. As there are many elements interacting in the process of e-learning instruction, there are also numerous points of view and aspects to be considered within its evaluation. When designing the model of evaluation, we have chosen a systematic approach, defining first all of the interacting elements and determining evaluation aspects and methods of their analysis.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    47

  • Stát vydavatele periodika

    CY - Kyperská republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    1068-1076

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus