Logopedická prevence v kontextu očekávaných výstupů vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA130158Z" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A130158Z - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Logopedická prevence v kontextu očekávaných výstupů vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek je zaměřen na aspekty logopedické prevence u dětí předškolního věku. Analyzuje vybrané dílčí způsobilosti komunikativní kompetence u dětí předškolního věku, a to v kontextu očekávaných výstupů v dané oblasti, jejichž optimální úroveň je charakterizována rámcovým vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. Příspěvek zdůrazňuje nutnost intenzivní stimulace jazykové a komunikativní kompetence v rámci primární logopedické prevence zejména u dětí s rizikovými signály ve vývoji řeči a poukazujena možné negativní důsledky v následném edukačním procesu. Dotýká se zároveň problematiky diagnostické kompetence pedagogů.
Název v anglickém jazyce
Logopaedics prevention in the context of the expected outcomes of the educational programme for pre-school education
Popis výsledku anglicky
This paper is focused on the aspects of logopaedics prevention of children in pre-school age. It analyses chosen partial abilities of communicative competence of children in pre-school age in the context of expected outcome in the given area whose optimal level is characterised by the frame educational programme for pre-school education. The paper emphasizes the necessity of stimulation of language and communicative competences in the primary logopaedics prevention especially in children with risk signals in the speech development. It also points out possible negative consequences in the subsequent education process. The paper also mentions the issues of diagnostics competence of teachers.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Špeciálna pedagogika na Slovensku v kontexte rokov 1967 - 2012
ISBN
978-80-89256-94-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
657-674
Název nakladatele
PdF UK
Místo vydání
Bratislava
Místo konání akce
PdF UK Bratislava
Datum konání akce
3. 10. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—