Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Adaptive e-Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F12%3AA14017YK" target="_blank" >RIV/61988987:17450/12:A14017YK - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Adaptive e-Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    E-learning is among those modern methods of teaching. It is used in many forms, from the simplest form in which students are presented with study materials through a website or only in the electronic PDF format to the use of modern programmed systems that manage education and many other consequent actions of the teacher and the student (Learning Management System - LMS). Students can take a passive or active role. So far, students do not have much possibility to influence the study process in which theyparticipate. Various recommendations, rules and theories are provided in specialized publications that are aimed at better teaching. However, such generalizations hide the individualities of each student. Known and used theories build on the student?s already obtained knowledge and do not pay attention to their individual learning qualities and needs that could help them to understand the given material better and more effectively.

  • Název v anglickém jazyce

    Adaptive e-Learning

  • Popis výsledku anglicky

    E-learning is among those modern methods of teaching. It is used in many forms, from the simplest form in which students are presented with study materials through a website or only in the electronic PDF format to the use of modern programmed systems that manage education and many other consequent actions of the teacher and the student (Learning Management System - LMS). Students can take a passive or active role. So far, students do not have much possibility to influence the study process in which theyparticipate. Various recommendations, rules and theories are provided in specialized publications that are aimed at better teaching. However, such generalizations hide the individualities of each student. Known and used theories build on the student?s already obtained knowledge and do not pay attention to their individual learning qualities and needs that could help them to understand the given material better and more effectively.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kognitywistyka i media w edukacji

  • ISSN

    1643-6938

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    23

  • Strana od-do

    221-243

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus