Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Úroveň koordinačních schopností a množství pohybové aktivity dívek základní školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA14018YV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A14018YV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Úroveň koordinačních schopností a množství pohybové aktivity dívek základní školy s rozšířenou výukou tělesné výchovy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Odborné publikace poukazují na postupný pokles pohybové aktivity dětí, které stále častěji upřednostňují hry na počítači nebo sledování televize. Zmíněný pokles pohybové aktivity je doprovázen zhoršením úrovně obecné motorické výkonnosti a také proto bylo cílem příspěvku porovnat objem pohybové aktivity a úroveň koordinačních schopností žákyň šesté třídy základní školy s rozšířenou výukou atletiky. Testování koordinačních schopností bylo prováděno pomocí standardizovaných testů dle (Broďáni & Šimonek, 2010). Monitorování množství pohybové aktivity bylo prováděno pomocí přístrojů aktigraph GT3X. Ve všech použitých testech dosáhl sledovaný soubor dívek lepších průměrných výsledků než norma, přičemž pouze ve dvou případech (test č. 3 a 5) nelze zjištěné rozdíly v jednotlivých testech považovat za statisticky významné. Výsledky z monitorování množství pohybové aktivity naopak poukazují na to, že dívky z městských škol vykonaly v průběhu 1 týdne signifikantně menší množství PA, než uvádí no

  • Název v anglickém jazyce

    The Level of Coordination Abilities and the Quantity of Physical Activity of Girls at Elementary School with Advanced Physical Education

  • Popis výsledku anglicky

    Professional publications point out the gradual decrease in the physical activity of children who more and more prefer computer games or watching television. The aim of this contribution to compare the quantity of the physical activity and the level of coordination abilities of pupils - girls in the sixth grade of an elementary school with advanced athletics education. The coordination abilities were tested using standardized tests according to (Broďáni & Šimonek, 2010). The amount of physical activitywas monitored using the Actigraph GT3X. In the six tests that have been done, the monitored group of girls achieved better mean results than stated by the standard; only in two cases (Test No. 3 and 5) the differences found in the individual tests cannotbe considered for statistically significant. The results from monitoring the quantity of PA during one week show that the girls from urban schools were significantly less physically active than stated by the standard.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AK - Sport a aktivity volného času

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Atletika 2013

  • ISBN

    978-80-8141-048-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    212-219

  • Název nakladatele

    DALI-BB

  • Místo vydání

    Banská Bystrica

  • Místo konání akce

    Nitra

  • Datum konání akce

    21. 11. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku