Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

On the creation of competents of pre-school children´s competences in context

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA1701H9L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A1701H9L - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    On the creation of competents of pre-school children´s competences in context

  • Popis výsledku v původním jazyce

    One of the key features of the contemporary knowledge society is the emphasis on the importance of individual knowledge acquisition. The Czech educational programmes, including the Framework Educational Programme for Pre-school Education, strongly emphasise that both the controlled education and spontaneous ?learning? of children at pre-school institutions should help the children gain knowledge, skills and experience in the form of applicable outputs, i.e. competences. The educational offer observes the integrated nature of the mastery of the above-mentioned components of competences.

  • Název v anglickém jazyce

    On the creation of competents of pre-school children´s competences in context

  • Popis výsledku anglicky

    One of the key features of the contemporary knowledge society is the emphasis on the importance of individual knowledge acquisition. The Czech educational programmes, including the Framework Educational Programme for Pre-school Education, strongly emphasise that both the controlled education and spontaneous ?learning? of children at pre-school institutions should help the children gain knowledge, skills and experience in the form of applicable outputs, i.e. competences. The educational offer observes the integrated nature of the mastery of the above-mentioned components of competences.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Early Education. Practise & Reflection.

  • ISBN

    978-83-7271-782-5

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    89-97

  • Počet stran knihy

    242

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego

  • Místo vydání

    Kraków

  • Kód UT WoS kapitoly