On the creation of competents of pre-school children´s competences in context
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F13%3AA1701H9L" target="_blank" >RIV/61988987:17450/13:A1701H9L - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
On the creation of competents of pre-school children´s competences in context
Popis výsledku v původním jazyce
One of the key features of the contemporary knowledge society is the emphasis on the importance of individual knowledge acquisition. The Czech educational programmes, including the Framework Educational Programme for Pre-school Education, strongly emphasise that both the controlled education and spontaneous ?learning? of children at pre-school institutions should help the children gain knowledge, skills and experience in the form of applicable outputs, i.e. competences. The educational offer observes the integrated nature of the mastery of the above-mentioned components of competences.
Název v anglickém jazyce
On the creation of competents of pre-school children´s competences in context
Popis výsledku anglicky
One of the key features of the contemporary knowledge society is the emphasis on the importance of individual knowledge acquisition. The Czech educational programmes, including the Framework Educational Programme for Pre-school Education, strongly emphasise that both the controlled education and spontaneous ?learning? of children at pre-school institutions should help the children gain knowledge, skills and experience in the form of applicable outputs, i.e. competences. The educational offer observes the integrated nature of the mastery of the above-mentioned components of competences.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Early Education. Practise & Reflection.
ISBN
978-83-7271-782-5
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
89-97
Počet stran knihy
242
Název nakladatele
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego
Místo vydání
Kraków
Kód UT WoS kapitoly
—