Styles of Textbook Use
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501B3I" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501B3I - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Styles of Textbook Use
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of the research focused on the issue of textbook use. The aim of the research was to identify the styles of textbook use adopted by lower secondary school teachers. The data were gathered through classroom observations (total of 155) and interviews with teachers (58). The research resulted in identification of four different styles of textbook use. It was found out that the styles varied according to the school subject. Relation to the length of teaching experience and thequalification of the teacher for given subject was not proven.
Název v anglickém jazyce
Styles of Textbook Use
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of the research focused on the issue of textbook use. The aim of the research was to identify the styles of textbook use adopted by lower secondary school teachers. The data were gathered through classroom observations (total of 155) and interviews with teachers (58). The research resulted in identification of four different styles of textbook use. It was found out that the styles varied according to the school subject. Relation to the length of teaching experience and thequalification of the teacher for given subject was not proven.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F08%2F0570" target="_blank" >GA406/08/0570: Užívání učebnic na 2. stupni základní školy</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
New Educational Review
ISSN
1732-6729
e-ISSN
—
Svazek periodika
35
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
112-122
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—