Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Educational system of the Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501CLY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501CLY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Educational system of the Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the article is to present main features of the contemporary education system in the small Central-European country, the Czech Republic. At the beginning, the country is introduced as a state with a long cultural and educational tradition. After political and economic changes in 1989 the country had accepted new educational policy. The study introduces the characteristics, fundamental principles and documents of the national education policy. It provides an overview of key legal norms. In thesecond part the system of school management, administration and funding is described. Substantial part of the study is focused on the structure of educational system. Pre-primary, primary, secondary and tertiary stages are presented, including for example information on curriculum, organization, assessment and selected statistical data. The study points out strong aspects of the Czech system, but also weak points that need to be solved.

  • Název v anglickém jazyce

    Educational system of the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the article is to present main features of the contemporary education system in the small Central-European country, the Czech Republic. At the beginning, the country is introduced as a state with a long cultural and educational tradition. After political and economic changes in 1989 the country had accepted new educational policy. The study introduces the characteristics, fundamental principles and documents of the national education policy. It provides an overview of key legal norms. In thesecond part the system of school management, administration and funding is described. Substantial part of the study is focused on the structure of educational system. Pre-primary, primary, secondary and tertiary stages are presented, including for example information on curriculum, organization, assessment and selected statistical data. The study points out strong aspects of the Czech system, but also weak points that need to be solved.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    European Education (and Training) Systems

  • ISBN

    978-83-8019-017-7

  • Počet stran výsledku

    37

  • Strana od-do

    229-266

  • Počet stran knihy

    337

  • Název nakladatele

    Wydawnictwo Adam Marszalek

  • Místo vydání

    Toruń

  • Kód UT WoS kapitoly