System for Individual Learning of Mathematics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501D38" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501D38 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
System for Individual Learning of Mathematics
Popis výsledku v původním jazyce
The paper deals with a theoretical concept, implementation and some practical results of the evaluation of a system for individual learning of mathematics. It explores the possibilities of improving the education process with the help of programmed learning. It presents the theoretical background: the description of mathematical competences and their identification at post-secondary school, Niemierko?s taxonomy, the programmed learning theory and the structure of the system of education in the eLearningenvironment. The practical part describes the structure of the system for individual learning Mathematics with Moodle based on the MatLearn module and its graphic representation. A n eLearning course preparing students for the school-leaving exam in mathematics was proposed. Its aim is to increase the level of competences, especially those which have not been mastered yet. In order to construct study activities the programmed learning principles and Niemierko?s taxonomy were used.
Název v anglickém jazyce
System for Individual Learning of Mathematics
Popis výsledku anglicky
The paper deals with a theoretical concept, implementation and some practical results of the evaluation of a system for individual learning of mathematics. It explores the possibilities of improving the education process with the help of programmed learning. It presents the theoretical background: the description of mathematical competences and their identification at post-secondary school, Niemierko?s taxonomy, the programmed learning theory and the structure of the system of education in the eLearningenvironment. The practical part describes the structure of the system for individual learning Mathematics with Moodle based on the MatLearn module and its graphic representation. A n eLearning course preparing students for the school-leaving exam in mathematics was proposed. Its aim is to increase the level of competences, especially those which have not been mastered yet. In order to construct study activities the programmed learning principles and Niemierko?s taxonomy were used.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
System for Individual Learning of Mathematics
ISBN
978-80-7464-561-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
76-86
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Rožnov pod Radhoštěm
Datum konání akce
9. 9. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—