Electronic module MatLearn as a component of the learning system Matematyka z Moodle for an individual mathematics teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F14%3AA1501DAL" target="_blank" >RIV/61988987:17450/14:A1501DAL - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
ruština
Název v původním jazyce
Elektronickij modul MatLearn kak element učebnoj sistemi Matematika s Moodle realizacii individualizacii obučenija matematiki
Popis výsledku v původním jazyce
??????????? ? Moodle?) ? ???????????? ? ???????? ?????????????? ??????????????? ???????? ??????? ???????. ??????????? ???????????? ???????, ? ?????????, ? ???????? ???????? ???????????? ????? ????? ?? 118 ??????? ??????????? - ???????? ????????? ????????? ?????????????????, ? ??? ????? ??????????????? ????????????????, ? ?? ???????? ????????? ???????. ? ?????? ???????????? ????????? ?????????????? ???????????? ???????? - ???????????? ?????????? ????? ?????????? ???????? ??????? ??????? ???????????????????? ????? ? ?????????? ???????? ?? ??????????, ??????? ???????? ????????? ?????? MatLearn, ???????? ??? ???????????? ?????????????? ??????????????? ????????? ? ????????? ?? ??????. ??? ?????????????? ????????? ????????? ??????? ???????????? ??????? Moodle ? ?????? ????????? ???????????????? ????????, ????????????? ? ?????? ???????????????.
Název v anglickém jazyce
Electronic module MatLearn as a component of the learning system Matematyka z Moodle for an individual mathematics teaching
Popis výsledku anglicky
This article is devoted to research relating to the use of electronic teaching (?Mathematics with Moodle? system) that facilitates individualized learning aimed at forming and developing the competences of high-school students preparing to take school-leaving examinations. The relevance of the research is related to an existing contradiction between the importance of acquiring key competencies by students, including mathematical competence, and the actual, relatively low level of these competencies. A didactic tool is proposed - an eLearning course preparing students for the graduation exam in mathematics which includes a proprietary MatLearn module intended to develop students? mathematical competences. Programmed learning principles as well as constructivism principles were used to develop study activities in the course.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Elektronickij modul MatLearn kak element učebnoj sistemi Matematika s Moodle realizacii individualizacii obučenija matematiki
ISBN
9785829502621
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
117-121
Název nakladatele
Čerkackij děržavij technologičnij universitet
Místo vydání
Jekatěrinburg
Místo konání akce
Jekatěrinburg
Datum konání akce
11. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—