Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1701JRS" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1701JRS - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Heterogenita žáků základních škol ve speciálněpedagogické diagnostice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Obsah příspěvku reflektuje změny související s aktuálními trendy inkluzivního vzdělávání. Heterogenita třídních kolektivů se výrazně mění a zcela legitimně klade zvýšené nároky na připravenost pedagogů pro odbornou pedagogickou práci s dětmi a žáky, které mají vybavit souborem klíčových kompetencí potřebných k celoživotnímu vzdělávání v rámci procesu socializace. Naplnění myšlenky inkluzivního vzdělávání se neobejde bez poskytování určité míry podpory žákům, kteří ji objektivně potřebují k překonání nezaviněných překážek bránících v uplatnění svého vzdělávacího potenciálu. Předpokládaná individualizace podpory v rámci inkluzivního vzdělávání nutně vyžaduje změnu orientace od diagnostiky zaměřené primárně na zjišťování konkrétní diagnózy žáků k diagnostice zaměřené na zjišťování míry podpory, kterou žák potřebuje při vzdělávání. Tato musí být východiskem navrhování konkrétních podpůrných opatření. Cílem příspěvku je zdůraznit potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.

  • Název v anglickém jazyce

    Heterogeneity of Pupils of Primary Schools in Special Education Diagnosis

  • Popis výsledku anglicky

    The content of this article reflects the changes related to the current trends of inclusive education. The heterogeneity of class groups is changing significantly. This absolutely in a legitimate way places increased demands on preparedness of teachers for professional pedagogical work with children and pupils who should be equipped with a set of key competences necessary for lifelong learning within the process of socialization. Fulfilment of the thought of the inclusive education cannot happen without a provision of a certain level of support for pupils who objectively need it to overcome accidental obstacles preventing them from application of their educational potential. The expected individualization of support within the inclusive education necessarily requires a change of orientation from diagnosis focused primarily on finding specific diagnosis of pupils to a diagnosis focused on identifying the level of support needed by the pupils during education. This has to be a starting point in suggestion of specific supportive measures. The aim of this article is to emphasize the need of continuous engagement of school special education teachers in the team of school counselling centre.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Pedagogická diagnostika a evaluace 2016. Speciálněpedagogická diagnostika v inkluzivním vzdělávání.

  • ISBN

    978-80-7464-862-5

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    15-25

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    hotel Sepetná, Ostravice

  • Datum konání akce

    20. 10. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku