Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA2301LHI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A2301LHI - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61988987:17450/17:A1701LHI RIV/61988987:17450/17:A2301LHM

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nedostatky v úrovni mluvní gramotnosti žáků prvních ročníků mohou signalizovat jistá rizika školní neúspěšnosti, někteří z těchto žáků se tak stávají potencionálními kandidáty na podpůrná opatření při vzdělávání. Příspěvek pojednává o příčinných souvislostech mluvní a čtenářské gramotnosti a poukazuje na zvýšené nároky na pedagogy v inkluzivním vzdělávání zejména v oblasti pedagogické diagnostiky vzdělávacích potřeb žáků za účelem nastavení podpůrných opatření prvního stupně. Příspěvek dále popisuje rizika diagnostikování žáků a zdůrazňuje potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.

  • Název v anglickém jazyce

    Support of Teachers in Inclusive Education of Pupils with Insufficiencies in Speech Literacy

  • Popis výsledku anglicky

    Insufficiencies in the level of speech literacy in pupils of 1st years can signal certain risks of school failure, some of these pupil become potential ?candidates? for supportive measures of 1st level. The contribution describes causal links of speech literacy and literacy and it points to increased demands on teachers in inclusive education, especially in the area of pedagogical diagnosis of educational needs of pupils in order to determine the setting of supportive measures of 1st level. The contribution further describes certain risks of diagnosis of a pupil and it emphasizes permanent engagement of school special educational teachers, or school psychologists within the teams of school counselling centre.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Speciálněpedagogické intervence v současnosti

  • ISBN

    978-80-7464-902-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    195-207

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostravská univerzita

  • Datum konání akce

    15. 2. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku