Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1701LHI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1701LHI - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61988987:17450/17:A2301LHI RIV/61988987:17450/17:A2301LHM
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Podpora pedagogům v inkluzivním vzdělávání žáků s nedostatky v mluvní gramotnosti
Popis výsledku v původním jazyce
Nedostatky v úrovni mluvní gramotnosti žáků prvních ročníků mohou signalizovat jistá rizika školní neúspěšnosti, někteří z těchto žáků se tak stávají potencionálními kandidáty na podpůrná opatření při vzdělávání. Příspěvek pojednává o příčinných souvislostech mluvní a čtenářské gramotnosti a poukazuje na zvýšené nároky na pedagogy v inkluzivním vzdělávání zejména v oblasti pedagogické diagnostiky vzdělávacích potřeb žáků za účelem nastavení podpůrných opatření prvního stupně. Příspěvek dále popisuje rizika diagnostikování žáků a zdůrazňuje potřebu trvalého angažmá školních speciálních pedagogů v týmu školního poradenského pracoviště.
Název v anglickém jazyce
Support of Teachers in Inclusive Education of Pupils with Insufficiencies in Speech Literacy
Popis výsledku anglicky
Insufficiencies in the level of speech literacy in pupils of 1st years can signal certain risks of school failure, some of these pupil become potential ?candidates? for supportive measures of 1st level. The contribution describes causal links of speech literacy and literacy and it points to increased demands on teachers in inclusive education, especially in the area of pedagogical diagnosis of educational needs of pupils in order to determine the setting of supportive measures of 1st level. The contribution further describes certain risks of diagnosis of a pupil and it emphasizes permanent engagement of school special educational teachers, or school psychologists within the teams of school counselling centre.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Speciálněpedagogické intervence v současnosti
ISBN
978-80-7464-902-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
12
Strana od-do
195-207
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Ostravská univerzita
Datum konání akce
15. 2. 2017
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—