The Conceptual Bases for Designing Module "Tools for Adaptive Learning and Learning Styles " Within MOOC Course "ICT Tools for E-learning"
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F16%3AA1801MQE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/16:A1801MQE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Conceptual Bases for Designing Module "Tools for Adaptive Learning and Learning Styles " Within MOOC Course "ICT Tools for E-learning"
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents a short overview of the development of the adaptive learning concept, shows its contribution to effective learning and teaching and introduces trends of its further development which - in the form of adaptive e-learning - are related to the use of the ever-developing ICT. It also presents the current ICT system tools. Furthermore, it provides information about the research and design results of the 'Ostrava School' of adaptive e-learning. The results, together with a number of other inputs, will provide the content framework for the specialized educational module 'Tools for Adaptive Learning and Learning Styles' within the MOOC course 'OCI Tools for E-leaning', which is being developed as an output of the IRNET international project.
Název v anglickém jazyce
The Conceptual Bases for Designing Module "Tools for Adaptive Learning and Learning Styles " Within MOOC Course "ICT Tools for E-learning"
Popis výsledku anglicky
The study presents a short overview of the development of the adaptive learning concept, shows its contribution to effective learning and teaching and introduces trends of its further development which - in the form of adaptive e-learning - are related to the use of the ever-developing ICT. It also presents the current ICT system tools. Furthermore, it provides information about the research and design results of the 'Ostrava School' of adaptive e-learning. The results, together with a number of other inputs, will provide the content framework for the specialized educational module 'Tools for Adaptive Learning and Learning Styles' within the MOOC course 'OCI Tools for E-leaning', which is being developed as an output of the IRNET international project.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50300 - Education
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Open educational e-environment of modern University
ISSN
2414-0325
e-ISSN
—
Svazek periodika
—
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
UA - Ukrajina
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
34-40
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—