Self-preservation positions in family communications: parent - child interaction
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F17%3AA1901VX8" target="_blank" >RIV/61988987:17450/17:A1901VX8 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.23734/wwr20171.145.154" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.23734/wwr20171.145.154</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.23734/wwr20171.145.154" target="_blank" >10.23734/wwr20171.145.154</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Self-preservation positions in family communications: parent - child interaction
Popis výsledku v původním jazyce
This paper describes the part of results of research into family communications. Our two years´ investigation was targeted at communication between parents and children. The focus was on so called ?Satir Models? of self-preservation positions taken by parents in family communications most frequently. The data come from authentic recordings of common communications in families related to specific situations (for example, children getting ready for a day at school, during art and craft activities, sitting at the table, etc.). Our aim is to describe and analyse concrete examples of family communications used by parents in the child directed speech to fulfil the self-preservation strategies.
Název v anglickém jazyce
Self-preservation positions in family communications: parent - child interaction
Popis výsledku anglicky
This paper describes the part of results of research into family communications. Our two years´ investigation was targeted at communication between parents and children. The focus was on so called ?Satir Models? of self-preservation positions taken by parents in family communications most frequently. The data come from authentic recordings of common communications in families related to specific situations (for example, children getting ready for a day at school, during art and craft activities, sitting at the table, etc.). Our aim is to describe and analyse concrete examples of family communications used by parents in the child directed speech to fulfil the self-preservation strategies.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50100 - Psychology and cognitive sciences
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Wychowanie w Rodzinie
ISSN
2082-9019
e-ISSN
2300-5866
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
145-154
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—