Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901YQA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901YQA - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice
Popis výsledku v původním jazyce
V posledních letech prochází školství v České republice výraznými proměnami. V roce 2015 byl novelizován školský zákon, který od září roku 2016 do vzdělávacího systému zavádí změny týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tak zvaný inkluzívní přístup ke vzdělávání znamená právo na vysoce kvalitní vzdělávání pro všechny žáky a studenty, bez ohledu na jejich individuální a sociální charakteristiky. Pojetí inkluzivního (společného) vzdělávání se ale různí a jeho realizace na jednotlivých školách je odlišná. Přesto však představuje výzvu stávajícímu systému vzdělávání, tradičním metodám a formám edukace a zejména pak pedagogické připravenosti učitele. Předložený příspěvek reflektuje vybrané aspekty implementace společného vzdělávání, prezentuje zajímavé výsledky analýz z doby platnosti legislativních úprav a v závěru objasňuje postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.
Název v anglickém jazyce
Selected aspects of implementation of inclusive education in the Czech Republic
Popis výsledku anglicky
In recent years, education in the Czech Republic has undergone significant changes. In 2015, the Education Act was amended, introducing changes in the education system from September 2016 to the education of pupils with special educational needs. The so-called inclusive approach to education implies the right to high quality education for all pupils and students, regardless of their individual and social characteristics. However, the concept of inclusive (common) education varies, and its implementation in individual schools is different. Nevertheless, it challenges the existing system of education, traditional methods and forms of education, and especially the pedagogical readiness of the teacher. The submitted contribution reflects selected aspects of the implementation of joint education, presents interesting results of analyzes from the period of validity of legislative changes, and finally explains the attitudes of pedagogical staff towards inclusive education of pupils with special educational needs in the Czech Republic.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Inkluzívne prístupy v edukácii detí a žiakov
ISBN
978-80-561-0598-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
31-45
Název nakladatele
VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Levoča
Datum konání akce
12. 9. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—