Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F18%3AA1901YQA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/18:A1901YQA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Vybrané aspekty realizace inkluzivního vzdělávání v České republice

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V posledních letech prochází školství v České republice výraznými proměnami. V roce 2015 byl novelizován školský zákon, který od září roku 2016 do vzdělávacího systému zavádí změny týkající se vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Tak zvaný inkluzívní přístup ke vzdělávání znamená právo na vysoce kvalitní vzdělávání pro všechny žáky a studenty, bez ohledu na jejich individuální a sociální charakteristiky. Pojetí inkluzivního (společného) vzdělávání se ale různí a jeho realizace na jednotlivých školách je odlišná. Přesto však představuje výzvu stávajícímu systému vzdělávání, tradičním metodám a formám edukace a zejména pak pedagogické připravenosti učitele. Předložený příspěvek reflektuje vybrané aspekty implementace společného vzdělávání, prezentuje zajímavé výsledky analýz z doby platnosti legislativních úprav a v závěru objasňuje postoje pedagogických pracovníků k inkluzivnímu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR.

  • Název v anglickém jazyce

    Selected aspects of implementation of inclusive education in the Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years, education in the Czech Republic has undergone significant changes. In 2015, the Education Act was amended, introducing changes in the education system from September 2016 to the education of pupils with special educational needs. The so-called inclusive approach to education implies the right to high quality education for all pupils and students, regardless of their individual and social characteristics. However, the concept of inclusive (common) education varies, and its implementation in individual schools is different. Nevertheless, it challenges the existing system of education, traditional methods and forms of education, and especially the pedagogical readiness of the teacher. The submitted contribution reflects selected aspects of the implementation of joint education, presents interesting results of analyzes from the period of validity of legislative changes, and finally explains the attitudes of pedagogical staff towards inclusive education of pupils with special educational needs in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Inkluzívne  prístupy v  edukácii  detí  a žiakov

  • ISBN

    978-80-561-0598-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    31-45

  • Název nakladatele

    VERBUM - vydavateľstvo  Katolíckej  univerzity  v Ružomberku

  • Místo vydání

    Ružomberok

  • Místo konání akce

    Levoča

  • Datum konání akce

    12. 9. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku