Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

THE SIGNIFICANCE OF DIGITAL COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS: THE VIEWS OF THE TEACHERS AND STUDENTS THEMSELVES

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA2001ZKE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A2001ZKE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.esociety-conf.org/" target="_blank" >https://www.esociety-conf.org/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    THE SIGNIFICANCE OF DIGITAL COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS: THE VIEWS OF THE TEACHERS AND STUDENTS THEMSELVES

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study brings the results of an international study of the views of academic teachers (academics) and students from the Czech Republic, Poland, the Slovak Republic, and the Ukraine on the importance of the digital competence of academics. Digital competence is usually intertwined into a broader didactic competence that can be incorporated into the educational profile of an academic. Aggregated data in the first half of 2018 was compiled using statistical procedures for a group of academics, a group of students, and between both groups in each country, as well as across a multinational set. They point to differences and the consensus in perceiving the importance of digital components that can be used for the targeted further education of academics, setting up a system for the evaluation of studies, and for innovation in the university digital environment.

  • Název v anglickém jazyce

    THE SIGNIFICANCE OF DIGITAL COMPETENCES OF UNIVERSITY TEACHERS: THE VIEWS OF THE TEACHERS AND STUDENTS THEMSELVES

  • Popis výsledku anglicky

    This study brings the results of an international study of the views of academic teachers (academics) and students from the Czech Republic, Poland, the Slovak Republic, and the Ukraine on the importance of the digital competence of academics. Digital competence is usually intertwined into a broader didactic competence that can be incorporated into the educational profile of an academic. Aggregated data in the first half of 2018 was compiled using statistical procedures for a group of academics, a group of students, and between both groups in each country, as well as across a multinational set. They point to differences and the consensus in perceiving the importance of digital components that can be used for the targeted further education of academics, setting up a system for the evaluation of studies, and for innovation in the university digital environment.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THE 17th INTERNATIONAL CONFERENCE e-Society 2019

  • ISBN

    978-989-8533-85-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    135-142

  • Název nakladatele

    IADIS Press

  • Místo vydání

    UTRECHT, THE NETHERLANDS

  • Místo konání akce

    Utrecht

  • Datum konání akce

    11. 4. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku