Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Development of academic staff competences in Czech Republic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20021DQ" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20021DQ - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Development of academic staff competences in Czech Republic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This study brings the results of an international study of the views of academic teachers (academics) and students from the Czech Republic, Poland, the Slovak Republic, and the Ukraine on the importance of the professional competences of academics. Professional competences are here intertwined into a three professional profiles: 1st - Professional and pedagogical, 2nd - Social and personal and 3rd - Academic. Aggregated data in the first half of 2018 was compiled using statistical procedures for a group of academics, a group of students, and between both groups in each country, as well as across a multinational set. They point to differences and the consensus in perceiving the importance of professional competences of academic staff at Higher Education.

  • Název v anglickém jazyce

    Development of academic staff competences in Czech Republic

  • Popis výsledku anglicky

    This study brings the results of an international study of the views of academic teachers (academics) and students from the Czech Republic, Poland, the Slovak Republic, and the Ukraine on the importance of the professional competences of academics. Professional competences are here intertwined into a three professional profiles: 1st - Professional and pedagogical, 2nd - Social and personal and 3rd - Academic. Aggregated data in the first half of 2018 was compiled using statistical procedures for a group of academics, a group of students, and between both groups in each country, as well as across a multinational set. They point to differences and the consensus in perceiving the importance of professional competences of academic staff at Higher Education.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    High school teacher competence in change

  • ISBN

    978-617-658-068-3

  • Počet stran výsledku

    24

  • Strana od-do

    51-74

  • Počet stran knihy

    96

  • Název nakladatele

    Borys Grinchenko Kyiv University

  • Místo vydání

    Kyjev

  • Kód UT WoS kapitoly