Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Czech University Students' Use of Study Resources in Relation to the Approaches to Learning

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA200208S" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A200208S - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://tner.polsl.pl/issues/volume-56-2019/" target="_blank" >https://tner.polsl.pl/issues/volume-56-2019/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Czech University Students' Use of Study Resources in Relation to the Approaches to Learning

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reports on an empirical survey aiming to find out what study resources university students use and whether the frequency of the use of specific resources is related to deep and surface approaches to learning. An exploratory survey was carried out using two instruments - the ASSIST questionnaire adapted for Czech students and a newly designed questionnaire The Use of Study Resources. The sample consisted of 2,671 students from six faculties. Results showed that the most frequently used resources were students' own notes from lectures and seminars, presentations created by teachers andcourse readers. Statistical analysis proved that there is a relation between the frequency of the use of study resources and the student's approach to learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Czech University Students' Use of Study Resources in Relation to the Approaches to Learning

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on an empirical survey aiming to find out what study resources university students use and whether the frequency of the use of specific resources is related to deep and surface approaches to learning. An exploratory survey was carried out using two instruments - the ASSIST questionnaire adapted for Czech students and a newly designed questionnaire The Use of Study Resources. The sample consisted of 2,671 students from six faculties. Results showed that the most frequently used resources were students' own notes from lectures and seminars, presentations created by teachers andcourse readers. Statistical analysis proved that there is a relation between the frequency of the use of study resources and the student's approach to learning.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    56

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    114-123

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85071684042