Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

University students' study habits related to the use of study resources

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA20023CD" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A20023CD - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ojs.bibsys.no/index.php/IARTEM/article/view/581" target="_blank" >https://ojs.bibsys.no/index.php/IARTEM/article/view/581</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    University students' study habits related to the use of study resources

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper reports on the exploratory research study focused on the study habits of university students concerning the use of study resources. The aim of the study was to find out in which ways the students used the study resources and if the ways of use were related to the students’ approaches to learning. The research sample comprised 2, 671 students from six different faculties. The inquiry has been conducted by means of two questionnaire tools. The results showed that at least one third of the students considered one or two resources as sufficient while learning for an exam or a test, and over half of the students used study resources almost solely at the end of the course. The study habits significantly differed according to the approaches to learning with the only exception: the students unambiguously preferred learning from printed texts over learning from digital resources.

  • Název v anglickém jazyce

    University students' study habits related to the use of study resources

  • Popis výsledku anglicky

    The paper reports on the exploratory research study focused on the study habits of university students concerning the use of study resources. The aim of the study was to find out in which ways the students used the study resources and if the ways of use were related to the students’ approaches to learning. The research sample comprised 2, 671 students from six different faculties. The inquiry has been conducted by means of two questionnaire tools. The results showed that at least one third of the students considered one or two resources as sufficient while learning for an exam or a test, and over half of the students used study resources almost solely at the end of the course. The study habits significantly differed according to the approaches to learning with the only exception: the students unambiguously preferred learning from printed texts over learning from digital resources.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    IARTEM E-Journal

  • ISSN

    1837-2104

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    11

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    AU - Austrálie

  • Počet stran výsledku

    25

  • Strana od-do

  • Kód UT WoS článku

    000508420600004

  • EID výsledku v databázi Scopus