Překážky v dalším vzdělávání z pohledu učitelek MŠ při naplňování jejich vzdělávacích potřeb
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA21020IE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A21020IE - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Překážky v dalším vzdělávání z pohledu učitelek MŠ při naplňování jejich vzdělávacích potřeb
Popis výsledku v původním jazyce
V příspěvku jsme zaměřili pozornost na učitelku mateřské školy a její další vzdělávání, ve kterém si učitelka naplňuje své vzdělávací potřeby. V praxi realizace dalšího vzdělávání, a tím uskutečnění naplnění vzdělávacích potřeb učitelek úzce souvisí s překážkami, které je mohou ovlivnit. Metodou dotazníkového šetření v kvantitativně orientovaném výzkumu jsme zjišťovali, zdali učitelky mateřské školy tyto překážky shledávají a v čem. Jejich odpovědi jsme sledovali v souvislosti s jejich délkou praxe na škále pohybující se od významné překážky až po žádnou překážku. Výsledkem je, že překážky v dalším vzdělávání nalézají učitelky mateřských škol odlišně v závislosti na jejich délce praxe. Překážky ve vzdělávání jsme označili číselnou řadou a vyhodnotili statisticky, čímž jsme zjišťovali jejich významnost.
Název v anglickém jazyce
Obstacles in further education from the point of view of kindergarten teachers in fulfilling their own educational needs
Popis výsledku anglicky
In the paper, we focused our attention on kindergarten teachers and their further education, in which the teachers supplement their educational needs. In practice, the realization of further education, and thereby fulfilling the teachers’ educational needs, is closely related to the obstacles that may affect them. Using the questionnaire survey method in quantitative research, we investigated whether kindergarten teachers came across these obstacles, and in what form(s). We followed their responses in relation to their length of practice on a scale ranging from a significant obstacle to no obstacle. As a result, barriers to further education are seen differently by kindergarten teachers, depending on their length of experience. We identified the obstacles in education with a numerical series and evaluated them statistically, thereby determining their significance.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2019
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie
ISBN
978-80-7599-091-4
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
40-53
Počet stran knihy
168
Název nakladatele
Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—