Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Překážky v dalším vzdělávání z pohledu učitelek MŠ při naplňování jejich vzdělávacích potřeb

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F19%3AA21020IE" target="_blank" >RIV/61988987:17450/19:A21020IE - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Překážky v dalším vzdělávání z pohledu učitelek MŠ při naplňování jejich vzdělávacích potřeb

  • Popis výsledku v původním jazyce

    V příspěvku jsme zaměřili pozornost na učitelku mateřské školy a její další vzdělávání, ve kterém si učitelka naplňuje své vzdělávací potřeby. V praxi realizace dalšího vzdělávání, a tím uskutečnění naplnění vzdělávacích potřeb učitelek úzce souvisí s překážkami, které je mohou ovlivnit. Metodou dotazníkového šetření v kvantitativně orientovaném výzkumu jsme zjišťovali, zdali učitelky mateřské školy tyto překážky shledávají a v čem. Jejich odpovědi jsme sledovali v souvislosti s jejich délkou praxe na škále pohybující se od významné překážky až po žádnou překážku. Výsledkem je, že překážky v dalším vzdělávání nalézají učitelky mateřských škol odlišně v závislosti na jejich délce praxe. Překážky ve vzdělávání jsme označili číselnou řadou a vyhodnotili statisticky, čímž jsme zjišťovali jejich významnost.

  • Název v anglickém jazyce

    Obstacles in further education from the point of view of kindergarten teachers in fulfilling their own educational needs

  • Popis výsledku anglicky

    In the paper, we focused our attention on kindergarten teachers and their further education, in which the teachers supplement their educational needs. In practice, the realization of further education, and thereby fulfilling the teachers’ educational needs, is closely related to the obstacles that may affect them. Using the questionnaire survey method in quantitative research, we investigated whether kindergarten teachers came across these obstacles, and in what form(s). We followed their responses in relation to their length of practice on a scale ranging from a significant obstacle to no obstacle. As a result, barriers to further education are seen differently by kindergarten teachers, depending on their length of experience. We identified the obstacles in education with a numerical series and evaluated them statistically, thereby determining their significance.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Perspektivy preprimární a primární edukace - výzvy, možnosti a strategie

  • ISBN

    978-80-7599-091-4

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    40-53

  • Počet stran knihy

    168

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly