Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

SCRATCH JUNIOR APP IN PRESCHOOL EDUCATION

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA22028ZY" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A22028ZY - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.iadisportal.org/digital-library/iadis-international-conference-mobile-learning-ml" target="_blank" >http://www.iadisportal.org/digital-library/iadis-international-conference-mobile-learning-ml</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    SCRATCH JUNIOR APP IN PRESCHOOL EDUCATION

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In a world where new technologies appearall the time, offering a vast amount of information, entertainment and games, it is children who are one of the most attractive target groups. However,since they cannot distinguish between right and wrong,they are also the most vulnerable one. Therefore, it is vital that children start to learn about digital technology at the preschool age. And if teachers intend to use digital technology in preschool education, they need to educate themselves in this area. The first part of the paper focuses on the changes in Czech preschool education that digital technology will bring about. The second part of the paper centers on how future kindergarten teachers are being prepared for those changes at the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava–work with a touch device, work with the Scratch application and its implementation in the teaching of preschoolers.

  • Název v anglickém jazyce

    SCRATCH JUNIOR APP IN PRESCHOOL EDUCATION

  • Popis výsledku anglicky

    In a world where new technologies appearall the time, offering a vast amount of information, entertainment and games, it is children who are one of the most attractive target groups. However,since they cannot distinguish between right and wrong,they are also the most vulnerable one. Therefore, it is vital that children start to learn about digital technology at the preschool age. And if teachers intend to use digital technology in preschool education, they need to educate themselves in this area. The first part of the paper focuses on the changes in Czech preschool education that digital technology will bring about. The second part of the paper centers on how future kindergarten teachers are being prepared for those changes at the Pedagogical Faculty of the University of Ostrava–work with a touch device, work with the Scratch application and its implementation in the teaching of preschoolers.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PROCEEDINGS OF THEINTERNATIONAL CONFERENCESon MOBILE LEARNING 2021 ANDEDUCATIONAL TECHNOLOGIES 2021

  • ISBN

    978-989-8704-28-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    194-198

  • Název nakladatele

    IADIS

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    virtual

  • Datum konání akce

    3. 3. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku