Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The use of digital technologies by preschool children influenced by immediate family

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63559618" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63559618 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://e-pedagogium.upol.cz/magno/epd/2022/mn4.php" target="_blank" >https://e-pedagogium.upol.cz/magno/epd/2022/mn4.php</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The use of digital technologies by preschool children influenced by immediate family

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The work deals with the use of digital technologies by preschool children influenced by theirimmediate families. In the study, we examine intentional and unintentional behavior ofimmediate family that causes the usage of digital technologies by their children, which at thesame time leads to digital overconsumption and provokes several effects on them. The studyaims to discover the reasons behind preschool children&apos;s digital overuse. This research alsomonitors the educational techniques parents apply to digital technologies inside the core family,specifically their children. The basis of the study is qualitative research carried out using thetechnique of semi-structured interviews with one of the family members – the mother. Theresearch depicts three main categories: time spent on digital technologies by preschool children,reasons underlying the use and limit of digital technologies by preschool children, and familydigital education.

  • Název v anglickém jazyce

    The use of digital technologies by preschool children influenced by immediate family

  • Popis výsledku anglicky

    The work deals with the use of digital technologies by preschool children influenced by theirimmediate families. In the study, we examine intentional and unintentional behavior ofimmediate family that causes the usage of digital technologies by their children, which at thesame time leads to digital overconsumption and provokes several effects on them. The studyaims to discover the reasons behind preschool children&apos;s digital overuse. This research alsomonitors the educational techniques parents apply to digital technologies inside the core family,specifically their children. The basis of the study is qualitative research carried out using thetechnique of semi-structured interviews with one of the family members – the mother. Theresearch depicts three main categories: time spent on digital technologies by preschool children,reasons underlying the use and limit of digital technologies by preschool children, and familydigital education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

    1213-7499

  • Svazek periodika

    22

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    23-35

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus