Ale v komunikaci a ve výuce češtiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA22029UA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A22029UA - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Ale v komunikaci a ve výuce češtiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek se zabývá fungováním ale jako spojky v komunikaci i textech využívaných ve škole, zejména v aktuálních učebnicích češtiny, kde se s jejím vymezením jako slovního druhu setkávají žáci už od 1. stupně základní školy. Autorka konfrontuje školní poučky a zadání s odbornými zdroji a s ukázkami z běžných komunikátů, které žáky obklopují jak v mluvené, tak v psané podobě. Zamýšlí se nad doplněním a zpřesněním dosavadních výkladů, které se spojky ale týkají.
Název v anglickém jazyce
Conjunction ale in communication and in the Czech language teaching
Popis výsledku anglicky
The paper deals with functioning of the word ale (i.e. but) as conjunction in communication and texts used in school, especially in current textbooks of the Czech language, where its definition as a part of speech is encountered by pupils from the 1st grade of elementary school. The author confronts school propositions and assignments with linguistic sources and with examples from common communications, which surround pupils in both spoken and written form. She considers the addition and clarification of existing interpretations, which relate to this conjunction.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Didaktické studie
ISSN
1804-1221
e-ISSN
2571-0400
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
44-59
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—