Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Ale v komunikaci a ve výuce češtiny

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA22029UA" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A22029UA - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/" target="_blank" >https://pages.pedf.cuni.cz/didakticke-studie/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Ale v komunikaci a ve výuce češtiny

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Příspěvek se zabývá fungováním ale jako spojky v komunikaci i textech využívaných ve škole, zejména v aktuálních učebnicích češtiny, kde se s jejím vymezením jako slovního druhu setkávají žáci už od 1. stupně základní školy. Autorka konfrontuje školní poučky a zadání s odbornými zdroji a s ukázkami z běžných komunikátů, které žáky obklopují jak v mluvené, tak v psané podobě. Zamýšlí se nad doplněním a zpřesněním dosavadních výkladů, které se spojky ale týkají.

  • Název v anglickém jazyce

    Conjunction ale in communication and in the Czech language teaching

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with functioning of the word ale (i.e. but) as conjunction in communication and texts used in school, especially in current textbooks of the Czech language, where its definition as a part of speech is encountered by pupils from the 1st grade of elementary school. The author confronts school propositions and assignments with linguistic sources and with examples from common communications, which surround pupils in both spoken and written form. She considers the addition and clarification of existing interpretations, which relate to this conjunction.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Didaktické studie

  • ISSN

    1804-1221

  • e-ISSN

    2571-0400

  • Svazek periodika

    13

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    44-59

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus