Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Dynamic Change of Technical and Digital Competencies of Czech Teachers Between The First And Second Waves of The Covid-19 Pandemic

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2202ANW" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2202ANW - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ibima.org/conference/37th-ibima-conference/" target="_blank" >https://ibima.org/conference/37th-ibima-conference/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Dynamic Change of Technical and Digital Competencies of Czech Teachers Between The First And Second Waves of The Covid-19 Pandemic

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The presented article evaluates selected aspects of dynamic changes in the technical and digital competencies of Czech teachers between the first and second wave of the Covid-19 pandemic (September 2020 - March 2021). Speaking at the level of acquiring new transferable technical and digital competencies of teachers in the sense of ECDL - Digital Awareness, Literacy, Competence and Expertise - these are a key determinant for an individual's ability to effectively acquire new or deeper specific and non-transferable digital competencies. Especially during the Covid-19 pandemic, the acquisition of the skills needed for working with new or specialized programs or techniques is considered crucial for the population of Czech teachers. Emphasis on understanding new technologies in context, overcoming existing preconcepts, the ability to self-educate and be able to pass on these skills was examined in a representative sample of 415 primary and secondary school teachers in the Czech Republic.

  • Název v anglickém jazyce

    Dynamic Change of Technical and Digital Competencies of Czech Teachers Between The First And Second Waves of The Covid-19 Pandemic

  • Popis výsledku anglicky

    The presented article evaluates selected aspects of dynamic changes in the technical and digital competencies of Czech teachers between the first and second wave of the Covid-19 pandemic (September 2020 - March 2021). Speaking at the level of acquiring new transferable technical and digital competencies of teachers in the sense of ECDL - Digital Awareness, Literacy, Competence and Expertise - these are a key determinant for an individual's ability to effectively acquire new or deeper specific and non-transferable digital competencies. Especially during the Covid-19 pandemic, the acquisition of the skills needed for working with new or specialized programs or techniques is considered crucial for the population of Czech teachers. Emphasis on understanding new technologies in context, overcoming existing preconcepts, the ability to self-educate and be able to pass on these skills was examined in a representative sample of 415 primary and secondary school teachers in the Czech Republic.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TJ02000083" target="_blank" >TJ02000083: Vzdělávání ve strojírenských oborech a jeho optimalizace pro potřeby trhu práce</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 37th IBIMA Conference

  • ISBN

    978-0-9998551-6-4

  • ISSN

    2767-9640

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    4590-4596

  • Název nakladatele

    IBIMA

  • Místo vydání

    USA

  • Místo konání akce

    Cordoba

  • Datum konání akce

    30. 5. 2021

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku