Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2302F8V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2302F8V - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)
Popis výsledku v původním jazyce
Text reaguje na nově vzniklou situaci (spojenou s pandemií Covid-19), s níž se muselo v posledních měsících vyrovnat (nejen) české školství. Ačkoli zavedení online výuky na všechny stupně vzdělávání nezpůsobilo změny týkající se struktury školského dialogu, objevily se četné faktory, jež výukovou komunikaci v mnohém znesnadnily. Jelikož průběh školského dialogu determinují především učitelovy otázky, je pozornost věnována zejména analýze iniciační repliky, skrze níž je žák vyzýván k reakci, motivován k činnosti. Žák totiž v online prostředí nemůže bezpečně dekódovat všechny učitelovy signály. Analýza vzorku nashromážděného v období šesti měsíců (prosinec 2020 až květen 2021) se zaměřuje nejen na způsoby formulace těchto stimulů, ale také na jejich kognitivní náročnost.
Název v anglickém jazyce
Language Analysis of the Teacher´s Initiation Replication (on the Online Material)
Popis výsledku anglicky
The text responds to the new situation (connected with the Covid-19 pandemic), which (not only) Czech education has had to deal with in recent months. As the course of the school dialogue is determined primarily by the teacher's questions, attention is paid mainly to the analysis of the initiation replica, through which the student is invited to react, motivated to act. The student cannot securely decode all of the teacher's signals in the online environment. The analysis of the sample collected over a period of six months (December 2020 to May 2021) focuses not only on the ways in which these stimuli are formulated, but also on their cognitive demands.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
—
OECD FORD obor
60203 - Linguistics
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2021
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Čeština v edukaci: lingvistika a didaktika
ISBN
978-80-7599-259-8
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
185-205
Počet stran knihy
212
Název nakladatele
Ostravská univerzita
Místo vydání
Ostrava
Kód UT WoS kapitoly
—