Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F21%3AA2302F8V" target="_blank" >RIV/61988987:17450/21:A2302F8V - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf" target="_blank" >https://dokumenty.osu.cz/pdf/materialy/2021-cestina-v-edukaci-sazba.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Jazyková analýza iniciační repliky učitele ( na materiálu z online výuky)

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Text reaguje na nově vzniklou situaci (spojenou s pandemií Covid-19), s níž se muselo v posledních měsících vyrovnat (nejen) české školství. Ačkoli zavedení online výuky na všechny stupně vzdělávání nezpůsobilo změny týkající se struktury školského dialogu, objevily se četné faktory, jež výukovou komunikaci v mnohém znesnadnily. Jelikož průběh školského dialogu determinují především učitelovy otázky, je pozornost věnována zejména analýze iniciační repliky, skrze níž je žák vyzýván k reakci, motivován k činnosti. Žák totiž v online prostředí nemůže bezpečně dekódovat všechny učitelovy signály. Analýza vzorku nashromážděného v období šesti měsíců (prosinec 2020 až květen 2021) se zaměřuje nejen na způsoby formulace těchto stimulů, ale také na jejich kognitivní náročnost.

  • Název v anglickém jazyce

    Language Analysis of the Teacher´s Initiation Replication (on the Online Material)

  • Popis výsledku anglicky

    The text responds to the new situation (connected with the Covid-19 pandemic), which (not only) Czech education has had to deal with in recent months. As the course of the school dialogue is determined primarily by the teacher's questions, attention is paid mainly to the analysis of the initiation replica, through which the student is invited to react, motivated to act. The student cannot securely decode all of the teacher's signals in the online environment. The analysis of the sample collected over a period of six months (December 2020 to May 2021) focuses not only on the ways in which these stimuli are formulated, but also on their cognitive demands.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    60203 - Linguistics

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2021

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    Čeština v edukaci: lingvistika a didaktika

  • ISBN

    978-80-7599-259-8

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    185-205

  • Počet stran knihy

    212

  • Název nakladatele

    Ostravská univerzita

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Kód UT WoS kapitoly