Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Online Distance Instruction in the Czech Republic during Covid-19 Pandemic: Students’ Feedback on Courses in Autumn 2021

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302FR7" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302FR7 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_18#citeas" target="_blank" >https://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-031-08939-8_18#citeas</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-08939-8_18" target="_blank" >10.1007/978-3-031-08939-8_18</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Online Distance Instruction in the Czech Republic during Covid-19 Pandemic: Students’ Feedback on Courses in Autumn 2021

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nejsem si jista u FORD: u sborníku je Lecture Notes in Computer Science, vol 13357, ale zaměření konference je pedagogické. The paper presents results of research that deals with online distance instruc-tion from students’ point of view. The main objective of the research is to detect the principal features of the process and propose recommendations to improve the quality in the future. Data were collected via a questionnaire consisting of 18 items that required multiple-choice and open answers. The research sample included 228 respondents who attended upper secondary and higher education institutions in the Czech Republic. Each respondent pro-vided feedback on two courses taught within the second closure of schools (September 2020 – May 2021). First, they reflected on the course they appre-ciated; second, they described the course which was not designed and con-ducted in accord with didactic principles from their point of view. The col-lected data were structured using four criteria: (1) First contact and commu-nication, (2) Learning content acquisition, (3) Learning content delivery, (4) Student’s final feedback on online distance instruction, including teachers’ and learners’ effort devoted to teaching and learning, and the quality of learning outcomes. Based on the collected data, recommendations for further development in online distance instruction are proposed.

  • Název v anglickém jazyce

    Online Distance Instruction in the Czech Republic during Covid-19 Pandemic: Students’ Feedback on Courses in Autumn 2021

  • Popis výsledku anglicky

    Nejsem si jista u FORD: u sborníku je Lecture Notes in Computer Science, vol 13357, ale zaměření konference je pedagogické. The paper presents results of research that deals with online distance instruc-tion from students’ point of view. The main objective of the research is to detect the principal features of the process and propose recommendations to improve the quality in the future. Data were collected via a questionnaire consisting of 18 items that required multiple-choice and open answers. The research sample included 228 respondents who attended upper secondary and higher education institutions in the Czech Republic. Each respondent pro-vided feedback on two courses taught within the second closure of schools (September 2020 – May 2021). First, they reflected on the course they appre-ciated; second, they described the course which was not designed and con-ducted in accord with didactic principles from their point of view. The col-lected data were structured using four criteria: (1) First contact and commu-nication, (2) Learning content acquisition, (3) Learning content delivery, (4) Student’s final feedback on online distance instruction, including teachers’ and learners’ effort devoted to teaching and learning, and the quality of learning outcomes. Based on the collected data, recommendations for further development in online distance instruction are proposed.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Blended Learning: Engaging Students in the New Normal Era. ICBL 2022.

  • ISBN

    978-3-031-08938-1

  • ISSN

    0302-9743

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    206-216

  • Název nakladatele

    Springer

  • Místo vydání

    Cham

  • Místo konání akce

    Hong Kong

  • Datum konání akce

    1. 1. 2022

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku