Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Subjectively perceived importance of education by university students at the beginning of their studies

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F22%3AA2302IVI" target="_blank" >RIV/61988987:17450/22:A2302IVI - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2409" target="_blank" >https://journals.um.si/index.php/education/article/view/2409</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.18690/rei.15.3.377-392.2022" target="_blank" >10.18690/rei.15.3.377-392.2022</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Subjectively perceived importance of education by university students at the beginning of their studies

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article investigates the importance of education for students and its rationale at the beginning of their studies. Fifty-seven students from the Bachelor’s program Teacher Training for Kindergarten from 2018/2019 to 2021/2022 participated. The sampling was based on convenience. A qualitative approach was used through open verbal statements transcribed into a text. The individual importance of education to students at the beginning of the first semester and their personal justifications for the importance of education were identified, representing several categories. We found the following dimensions for the categories of the meaning of education (personal goal category) and personal definition of education (categories: association with context; from individual to society; on the background of historical development; personality development and evolution; essence; mode of acquisition; value; through the lens of the present; Dionysian conception; general overview; confused definitions).

  • Název v anglickém jazyce

    Subjectively perceived importance of education by university students at the beginning of their studies

  • Popis výsledku anglicky

    The article investigates the importance of education for students and its rationale at the beginning of their studies. Fifty-seven students from the Bachelor’s program Teacher Training for Kindergarten from 2018/2019 to 2021/2022 participated. The sampling was based on convenience. A qualitative approach was used through open verbal statements transcribed into a text. The individual importance of education to students at the beginning of the first semester and their personal justifications for the importance of education were identified, representing several categories. We found the following dimensions for the categories of the meaning of education (personal goal category) and personal definition of education (categories: association with context; from individual to society; on the background of historical development; personality development and evolution; essence; mode of acquisition; value; through the lens of the present; Dionysian conception; general overview; confused definitions).

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Elementary Education

  • ISSN

    1855-4431

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    377-393

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85148283045