Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Diagnostics of affective components of digital competences in elementary school pupils – a pilot study

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F23%3AA2402N1A" target="_blank" >RIV/61988987:17450/23:A2402N1A - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://ieeexplore.ieee.org/document/10343642" target="_blank" >https://ieeexplore.ieee.org/document/10343642</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/ICETA61311.2023.10343642" target="_blank" >10.1109/ICETA61311.2023.10343642</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Diagnostics of affective components of digital competences in elementary school pupils – a pilot study

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the results of a pilot study focused on measuring the affective components of individual digital competences defined by the DigComp digital literacy concept. Even if pupils are gradually developing digital literacy in elementary schools and are introduced to the potential of digital technologies and their possibilities of use, they may still lack some of the important affective components such as motivation, desire and willingness to engage (appropriately) with digital technologies in their professional and private lives. A prerequisite for valid measurement is a well-designed diagnostic tool including the identification and assessment of emotional and motivational factors that are directly related to the development of digital competences. The article describes a pilot study with the objective of designing a diagnostic tool to measure the affective components of digital literacy. The pilot study was conducted on a sample of second stage elementary school pupils.

  • Název v anglickém jazyce

    Diagnostics of affective components of digital competences in elementary school pupils – a pilot study

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the results of a pilot study focused on measuring the affective components of individual digital competences defined by the DigComp digital literacy concept. Even if pupils are gradually developing digital literacy in elementary schools and are introduced to the potential of digital technologies and their possibilities of use, they may still lack some of the important affective components such as motivation, desire and willingness to engage (appropriately) with digital technologies in their professional and private lives. A prerequisite for valid measurement is a well-designed diagnostic tool including the identification and assessment of emotional and motivational factors that are directly related to the development of digital competences. The article describes a pilot study with the objective of designing a diagnostic tool to measure the affective components of digital literacy. The pilot study was conducted on a sample of second stage elementary school pupils.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50300 - Education

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2023

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings: Information and Communication Technologies in Learning

  • ISBN

    979-8-3503-7069-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    243-248

  • Název nakladatele

    Elfa

  • Místo vydání

  • Místo konání akce

    Starý Smokovec

  • Datum konání akce

    26. 10. 2023

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku