Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Open Educational Resources for Teaching Pedagogical Disciplines – Comparative Analysis

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61988987%3A17450%2F24%3AA25039KV" target="_blank" >RIV/61988987:17450/24:A25039KV - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/tner/1388-tner2024/1456-tner77/13316-tner2024308" target="_blank" >https://czasopisma.marszalek.com.pl/en/10-15804/tner/1388-tner2024/1456-tner77/13316-tner2024308</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15804/tner.2024.77.3.08" target="_blank" >10.15804/tner.2024.77.3.08</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Open Educational Resources for Teaching Pedagogical Disciplines – Comparative Analysis

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This article presents the outcomes of a comparative analysis of specific open educational resources (OER) in the context of significant developments after the COVID-19 pandemic, particularly within the Anglo-Saxon context. The aftermath of the pandemic witnessed the significant role of universities in managing new open libraries providing free educational materials to students and the public. The evaluation focused on OER for pedagogical disciplines, a key area for students training to be teachers or novice educators. The authors developed assessment criteria based on existing literature, including the year of publication, length, structure, purpose, type of links, supplementary materials, learning activities, and the incorporation of digital elements within the EST&amp;LDE concept proposed by Kolář, Malach, and Vicherková in 2023. Eight e-books were examined, all emphasising connections with other study resources and integrating digital elements in the teaching process.

  • Název v anglickém jazyce

    Open Educational Resources for Teaching Pedagogical Disciplines – Comparative Analysis

  • Popis výsledku anglicky

    This article presents the outcomes of a comparative analysis of specific open educational resources (OER) in the context of significant developments after the COVID-19 pandemic, particularly within the Anglo-Saxon context. The aftermath of the pandemic witnessed the significant role of universities in managing new open libraries providing free educational materials to students and the public. The evaluation focused on OER for pedagogical disciplines, a key area for students training to be teachers or novice educators. The authors developed assessment criteria based on existing literature, including the year of publication, length, structure, purpose, type of links, supplementary materials, learning activities, and the incorporation of digital elements within the EST&amp;LDE concept proposed by Kolář, Malach, and Vicherková in 2023. Eight e-books were examined, all emphasising connections with other study resources and integrating digital elements in the teaching process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2024

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    New Educational Review

  • ISSN

    1732-6729

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

  • Číslo periodika v rámci svazku

    3

  • Stát vydavatele periodika

    PL - Polská republika

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    105-115

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85214928664