Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích - metodika

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86077911" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86077911 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích - metodika

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Metodika pro projektování okružních křižovatek, oproti ustanovením v předchozím vydání TP 135, upouští od vnitřního dělení okružních křižovatek podle velikosti průměru, doporučuje navrhovat vjezdové i výjezdové poloměry o větších hodnotách tak, aby bylazajištěna požadovaná směrová odchylka pro snížení rychlosti při průjezdu okružní křižovatkou a současně aby nedocházelo k opakovanému poškozování okrajů vozovky pojížděním zejména rozměrnými vozidly. Nově je řešena také problematika zajištění rozhledových poměrů na okružních křižovatkách.

  • Název v anglickém jazyce

    Roundabouts Design on Highways and Urban Roads - Methodology

  • Popis výsledku anglicky

    The methodology for roundabouts design, compared with clause of the technical standard TP 135 in previous edition, leaves the internal dividing of roundabouts by the size of inscribed diameter. It is recommended to design the entry and exit radii of thelarger value so as to provide the required directional deviation to reduce speed when passing the roundabout and at the same time to avoid repeated damage to the edges of the road by traversing the big vehicles, particularly. Newly is solved the problemof the sight conditions ensuring on roundabouts.

Klasifikace

  • Druh

    N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem

  • CEP obor

    JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost a plynulost provozu na okružních křižovatkách a možnost predikce vzniku dopravních nehod</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Interní identifikační kód produktu

    014/13-06-2011-UM

  • Číslo předpisu

    TP135

  • Technické parametry

    Osvědčení č.j. 82/2011-520-TPV/8

  • Ekonomické parametry

    Snížení nákladů na opravy poškozených okrajů vozovek a příslušenství ve výši 10 až 30 milionů ročně.

  • Označení certifikačního orgánu

    Ministerstvo dopravy

  • Datum certifikace

  • Způsoby využití výsledku

    C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů