Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích - metodika
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F12%3A86077911" target="_blank" >RIV/61989100:27120/12:86077911 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Projektování okružních křižovatek na silnicích a místních komunikacích - metodika
Popis výsledku v původním jazyce
Metodika pro projektování okružních křižovatek, oproti ustanovením v předchozím vydání TP 135, upouští od vnitřního dělení okružních křižovatek podle velikosti průměru, doporučuje navrhovat vjezdové i výjezdové poloměry o větších hodnotách tak, aby bylazajištěna požadovaná směrová odchylka pro snížení rychlosti při průjezdu okružní křižovatkou a současně aby nedocházelo k opakovanému poškozování okrajů vozovky pojížděním zejména rozměrnými vozidly. Nově je řešena také problematika zajištění rozhledových poměrů na okružních křižovatkách.
Název v anglickém jazyce
Roundabouts Design on Highways and Urban Roads - Methodology
Popis výsledku anglicky
The methodology for roundabouts design, compared with clause of the technical standard TP 135 in previous edition, leaves the internal dividing of roundabouts by the size of inscribed diameter. It is recommended to design the entry and exit radii of thelarger value so as to provide the required directional deviation to reduce speed when passing the roundabout and at the same time to avoid repeated damage to the edges of the road by traversing the big vehicles, particularly. Newly is solved the problemof the sight conditions ensuring on roundabouts.
Klasifikace
Druh
N<sub>metC</sub> - Metodiky certifikované oprávněným orgánem
CEP obor
JO - Pozemní dopravní systémy a zařízení
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/CG911-008-910" target="_blank" >CG911-008-910: Vliv geometrie stavebních prvků na bezpečnost a plynulost provozu na okružních křižovatkách a možnost predikce vzniku dopravních nehod</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Interní identifikační kód produktu
014/13-06-2011-UM
Číslo předpisu
TP135
Technické parametry
Osvědčení č.j. 82/2011-520-TPV/8
Ekonomické parametry
Snížení nákladů na opravy poškozených okrajů vozovek a příslušenství ve výši 10 až 30 milionů ročně.
Označení certifikačního orgánu
Ministerstvo dopravy
Datum certifikace
—
Způsoby využití výsledku
C - Výsledek je využíván bez omezení okruhu uživatelů