Měření dynamických rázů v srdcovkové části výhybek pomocí měřícího vozu železničního svršku
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27120%2F13%3A86087898" target="_blank" >RIV/61989100:27120/13:86087898 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Měření dynamických rázů v srdcovkové části výhybek pomocí měřícího vozu železničního svršku
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem příspěvku je přiblížit a objasnit systém měření dynamických rázů v srdcovkové části výhybek pomocí měřicího vozu železničního svršku. Vznikající rázy při průjezdu železničního dvojkolí přes pevnou srdcovku mají za následek tzv. projetí a stlačováníhrotu pevné srdcovky v místě, kde železniční kolo opouští křídlovou kolejnici a přebírá vedení na hrotu pevné srdcovky. Snahou Správy železniční dopravní cesty je měřit pomocí měřicího vozu železničního svršku hodnotu svislého a příčného zrychlení pro stanovení množství vykonané energie při průjezdu srdcovkou a tím zjednodušit a automatizovat měření projetí v srdcovkové části výhybek.
Název v anglickém jazyce
MEASUREMENT OF DYNAMIC IMPACTS IN CROSSING USING TRACK RECORDING CAR
Popis výsledku anglicky
Aim of this contribution is to present and clarify the system for measuring dynamic impacts in crossing using track recording car. Incipient impacts, where railway wheel passes over a fixed frog consequence a shape deformation and presses the fixed frogspike of the point where the railway wheel leaves the wing rail and takes the lead on the spike of fixed frog. The intention of Railway Infrastructure Administration is measurement of vertical and lateral acceleration by track recording car to determinethe value of acceleration when wheel passes the frog, to get simple and to automate measurement shape deformation in the frog parts of turnout.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
JM - Inženýrské stavitelství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sborník vědeckých prací VŠB-TUO, řada stavební
ISSN
1213-1962
e-ISSN
—
Svazek periodika
13
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
91-96
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—