Using Spectral Clustering for Finding Student's Patterns of Behavior in Social Networks
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077715" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077715 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Using Spectral Clustering for Finding Student's Patterns of Behavior in Social Networks
Popis výsledku v původním jazyce
The high dimensionality of the data generated by social networks has been a big challenge for researchers. In order to solve the problems associated with this phenomenon, a number of methods and techniques were developed. Spectral clustering is a data mining method used in many applications; in this paper we used this method to find students? behavioral patterns performed in an elearning system. In addition, a software was introduced to allow the user (tutor or researcher) to define the data dimensionsand input values to obtain ppropriate graphs with behavioral pattens that meet his/her needs. Behavioral patterns were compared with students? study performance and evaluation with relation to their possible usage in collaborative learning.
Název v anglickém jazyce
Using Spectral Clustering for Finding Student's Patterns of Behavior in Social Networks
Popis výsledku anglicky
The high dimensionality of the data generated by social networks has been a big challenge for researchers. In order to solve the problems associated with this phenomenon, a number of methods and techniques were developed. Spectral clustering is a data mining method used in many applications; in this paper we used this method to find students? behavioral patterns performed in an elearning system. In addition, a software was introduced to allow the user (tutor or researcher) to define the data dimensionsand input values to obtain ppropriate graphs with behavioral pattens that meet his/her needs. Behavioral patterns were compared with students? study performance and evaluation with relation to their possible usage in collaborative learning.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
CEUR Workshop Proceedings. Volume 567
ISBN
978-80-7378-116-3
ISSN
1613-0073
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
118-130
Název nakladatele
MATFYZPRESS
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
Stedronin-Plazy, Czech Republic
Datum konání akce
21. 4. 2010
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—