Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Using Spectral Clustering for Finding Student's Patterns of Behavior in Social Networks

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F10%3A86077715" target="_blank" >RIV/61989100:27240/10:86077715 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Using Spectral Clustering for Finding Student's Patterns of Behavior in Social Networks

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The high dimensionality of the data generated by social networks has been a big challenge for researchers. In order to solve the problems associated with this phenomenon, a number of methods and techniques were developed. Spectral clustering is a data mining method used in many applications; in this paper we used this method to find students? behavioral patterns performed in an elearning system. In addition, a software was introduced to allow the user (tutor or researcher) to define the data dimensionsand input values to obtain ppropriate graphs with behavioral pattens that meet his/her needs. Behavioral patterns were compared with students? study performance and evaluation with relation to their possible usage in collaborative learning.

  • Název v anglickém jazyce

    Using Spectral Clustering for Finding Student's Patterns of Behavior in Social Networks

  • Popis výsledku anglicky

    The high dimensionality of the data generated by social networks has been a big challenge for researchers. In order to solve the problems associated with this phenomenon, a number of methods and techniques were developed. Spectral clustering is a data mining method used in many applications; in this paper we used this method to find students? behavioral patterns performed in an elearning system. In addition, a software was introduced to allow the user (tutor or researcher) to define the data dimensionsand input values to obtain ppropriate graphs with behavioral pattens that meet his/her needs. Behavioral patterns were compared with students? study performance and evaluation with relation to their possible usage in collaborative learning.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    CEUR Workshop Proceedings. Volume 567

  • ISBN

    978-80-7378-116-3

  • ISSN

    1613-0073

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    118-130

  • Název nakladatele

    MATFYZPRESS

  • Místo vydání

    Praha

  • Místo konání akce

    Stedronin-Plazy, Czech Republic

  • Datum konání akce

    21. 4. 2010

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    CST - Celostátní akce

  • Kód UT WoS článku