Pattern recognition and knowledge discovery from road traffic accident data in Ethiopia: Implications for improving road safety
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F11%3A86084966" target="_blank" >RIV/61989100:27240/11:86084966 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/WICT.2011.6141426" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1109/WICT.2011.6141426</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1109/WICT.2011.6141426" target="_blank" >10.1109/WICT.2011.6141426</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Pattern recognition and knowledge discovery from road traffic accident data in Ethiopia: Implications for improving road safety
Popis výsledku v původním jazyce
This research tries to view accident data collection and analysis as a system that requires a special view towards understanding the whole and making sense out of it for improved decision making in the effort of reducing the problem of road safety. Underthe umbrella of an information architecture research for road safety in developing countries, the objective of this machine learning experimental research is to explore and predict the role of road users on possible injury risks. The research employed Classification and Adaptive Regression Trees (CART) and RandomForest approaches. To identify relevant patterns and illustrate the performance of the techniques for the road safety domain, road accident data collected from Addis Ababa Traffic Office is exposed to many sided analyses. Empirical results showed that the models could classify accidents with promising accuracy.
Název v anglickém jazyce
Pattern recognition and knowledge discovery from road traffic accident data in Ethiopia: Implications for improving road safety
Popis výsledku anglicky
This research tries to view accident data collection and analysis as a system that requires a special view towards understanding the whole and making sense out of it for improved decision making in the effort of reducing the problem of road safety. Underthe umbrella of an information architecture research for road safety in developing countries, the objective of this machine learning experimental research is to explore and predict the role of road users on possible injury risks. The research employed Classification and Adaptive Regression Trees (CART) and RandomForest approaches. To identify relevant patterns and illustrate the performance of the techniques for the road safety domain, road accident data collected from Addis Ababa Traffic Office is exposed to many sided analyses. Empirical results showed that the models could classify accidents with promising accuracy.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Proceedings of the 2011 World Congress on Information and Communication Technologies, WICT 2011
ISBN
978-1-4673-0125-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
1241-1246
Název nakladatele
IEEE
Místo vydání
Piscataway
Místo konání akce
Mumbai
Datum konání akce
11. 12. 2011
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—