Multi-Objective Differential Evolution on the GPU with C-CUDA
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F12%3A86083948" target="_blank" >RIV/61989100:27240/12:86083948 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Multi-Objective Differential Evolution on the GPU with C-CUDA
Popis výsledku v původním jazyce
In some applications, evolutionary algorithms may require high computa- tional resources and high processing power, sometimes not producing a satisfactory solution after a running for a considerable amount of time. One possible improve- ment is a parallel approach to reduce the response time. This work proposes to study a parallel multi-objective algorithm, the multi-objective version of Differential Evo- lution (DE). The generation of trial individuals can be done in parallel, greatly re- ducing the overall processing time of the algorithm. A novel approach to parallelize this algorithm is the implementation on the Graphic Processing Units (GPU). These units present high degree of parallelism and they were initially developed for image rendering. However, NVIDIA has released a framework, named CUDA, which al- lows developers to use GPU for general-purpose computing (GPGPU). This work studies the implementation of Multi-Objective DE (MODE) on the GPU with C- CUDA, evaluating the gain i
Název v anglickém jazyce
Multi-Objective Differential Evolution on the GPU with C-CUDA
Popis výsledku anglicky
In some applications, evolutionary algorithms may require high computa- tional resources and high processing power, sometimes not producing a satisfactory solution after a running for a considerable amount of time. One possible improve- ment is a parallel approach to reduce the response time. This work proposes to study a parallel multi-objective algorithm, the multi-objective version of Differential Evo- lution (DE). The generation of trial individuals can be done in parallel, greatly re- ducing the overall processing time of the algorithm. A novel approach to parallelize this algorithm is the implementation on the Graphic Processing Units (GPU). These units present high degree of parallelism and they were initially developed for image rendering. However, NVIDIA has released a framework, named CUDA, which al- lows developers to use GPU for general-purpose computing (GPGPU). This work studies the implementation of Multi-Objective DE (MODE) on the GPU with C- CUDA, evaluating the gain i
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
IN - Informatika
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Advances in Intelligent Systems and Computing
ISBN
978-3-642-32921-0
ISSN
2194-5357
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
123 - 132
Název nakladatele
Springer
Místo vydání
Berlin
Místo konání akce
Ostrava
Datum konání akce
5. 9. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—