Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Data-mining and the quality of distance-education improvement

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F13%3A86086696" target="_blank" >RIV/61989100:27240/13:86086696 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.010" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.010</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.010" target="_blank" >10.5593/SGEM2013/BB2.V1/S07.010</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Data-mining and the quality of distance-education improvement

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Using LMS (Learning Management System) has become a common practice in the universities in which a large number of students are enrolled in particular courses. The LMS systems make it possible to store data that contain pieces of hidden information thatmay appear to be valuable and yield interesting results. In this paper we introduce the eLogika system and describe data-mining methods that make it possible to make that implicit information explicit. We describe the way of storing those data that are invisible to users but they contain interesting pieces of information on teaching logic, like students? abilities, typical mistakes and so on. The methods of preprocessing these data are described so that then we can apply data-mining methods in order toimprove the quality of teaching process. We focus in particular on association rules and clustering methods.

  • Název v anglickém jazyce

    Data-mining and the quality of distance-education improvement

  • Popis výsledku anglicky

    Using LMS (Learning Management System) has become a common practice in the universities in which a large number of students are enrolled in particular courses. The LMS systems make it possible to store data that contain pieces of hidden information thatmay appear to be valuable and yield interesting results. In this paper we introduce the eLogika system and describe data-mining methods that make it possible to make that implicit information explicit. We describe the way of storing those data that are invisible to users but they contain interesting pieces of information on teaching logic, like students? abilities, typical mistakes and so on. The methods of preprocessing these data are described so that then we can apply data-mining methods in order toimprove the quality of teaching process. We focus in particular on association rules and clustering methods.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/GAP401%2F10%2F0792" target="_blank" >GAP401/10/0792: Temporální aspekty znalostí a informací</a><br>

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM 2013 : 13th international multidisciplinary scientific geoconference : GeoConference on Ecology, Economics, Education and legislation : 16-22, June, 2013, Albena, Bulgaria : conference proceedings. [Book 5]. Volume I

  • ISBN

    978-619-7105-04-9

  • ISSN

    1314-2704

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    77-84

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    16. 6. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku