Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Fiber Interferometric System for Vehicle Monitoring Near Railway Level Crossings

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27240%2F19%3A10244283" target="_blank" >RIV/61989100:27240/19:10244283 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://avestia.com/ICCSTE2019_Proceedings/files/paper/ICCSTE_187.pdf" target="_blank" >http://avestia.com/ICCSTE2019_Proceedings/files/paper/ICCSTE_187.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.11159/iccste19.187" target="_blank" >10.11159/iccste19.187</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Fiber Interferometric System for Vehicle Monitoring Near Railway Level Crossings

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The article describes the development of the vehicle monitoring system that is applicable in the vicinity of the railway level crossings. The proposed system is based on a Mach-Zehnder fiber interferometer sensor, which has a measurement arm embedded in the road surface. The sensor is passive and requires no electrical power at the installation site, immune electromagnetic interference, and is compatible with existing single-mode fiber infrastructure. Experimental measurements were focused on the response of sensors utilizing different mechanical structures of fiber loops, slow-moving vehicles, and sensor function in continuous snow cover. Installed optical fibers in the roadway are regularly monitored and evaluated for their durability. The results have shown that it is possible to detect individual vehicles but above all their axles, which opens the way for vehicle classification. The detection capability of the system is absolute even with continuous snow cover. For slow-moving vehicles, double axle detection occurred due to the longitudinal dimensions of the loop, which will be solved by the second generation of sensors. The resulting system will be installed on a selected railroad crossing as a complement to the existing camera system.

  • Název v anglickém jazyce

    Fiber Interferometric System for Vehicle Monitoring Near Railway Level Crossings

  • Popis výsledku anglicky

    The article describes the development of the vehicle monitoring system that is applicable in the vicinity of the railway level crossings. The proposed system is based on a Mach-Zehnder fiber interferometer sensor, which has a measurement arm embedded in the road surface. The sensor is passive and requires no electrical power at the installation site, immune electromagnetic interference, and is compatible with existing single-mode fiber infrastructure. Experimental measurements were focused on the response of sensors utilizing different mechanical structures of fiber loops, slow-moving vehicles, and sensor function in continuous snow cover. Installed optical fibers in the roadway are regularly monitored and evaluated for their durability. The results have shown that it is possible to detect individual vehicles but above all their axles, which opens the way for vehicle classification. The detection capability of the system is absolute even with continuous snow cover. For slow-moving vehicles, double axle detection occurred due to the longitudinal dimensions of the loop, which will be solved by the second generation of sensors. The resulting system will be installed on a selected railroad crossing as a complement to the existing camera system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    20201 - Electrical and electronic engineering

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    Výsledek vznikl pri realizaci vícero projektů. Více informací v záložce Projekty.

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference on Civil, Structural and Transportation Engineering (ICCSTE&apos;19) : June 11 - 12, 2019, Ottawa, Canada

  • ISBN

    978-1-927877-58-6

  • ISSN

    2369-3002

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1-7

  • Název nakladatele

    International ASET Inc.

  • Místo vydání

    Ottawa

  • Místo konání akce

    Ottawa

  • Datum konání akce

    11. 6. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku