Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Docházka na zastávku a její vliv na dojížďku do zaměstnání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F10%3A86075173" target="_blank" >RIV/61989100:27350/10:86075173 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Docházka na zastávku a její vliv na dojížďku do zaměstnání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Podíl obyvatel, kteří využívají individuální automobilovou dopravu, se v České republice kontinuálně zvyšuje, i tak ale veřejná hromadná doprava zůstává velmi důležitým prostředkem pro dojíždění do zaměstnání. Veřejná doprava je ohrožena rozdílnými faktory, jako je například dostupnost dopravní sítě. Situace dostupnosti této sítě byla studována ve třech NUTS3 regionech ? kraj Ústecký, Vysočina a Moravskoslezský. Testování dostupnosti je založeno na výběru pěti zaměstnavatelů v každém okrese (95 zaměstnavatelů celkem) jako cíle pro dojížďku, na simulaci dojížďky veřejnou dopravou (s využitím reálných spojení) ze všech budov v krajích, kdy byl zjišťován dojížďkový čas. Potenciální dojíždějící si může zvolit jednu z pěti nejbližších zastávek ke svému bydlišti a podobně může být vybrána také zastávka u místa pracoviště. Následně byly porovnány dojížďkové parametry pro všechny kombinace a vybrána nejlepší kombinace zastávek start ? cíl.

  • Název v anglickém jazyce

    Walking to a transport stop and its influence on commuting

  • Popis výsledku anglicky

    The portion of people using individual transport is continuously on the rise in Czechia; however, public transport remains a very important mode of commuting. Public transport use is constrained by different factors, including the accessibility of transport networks. The situation concerning the accessibility of public transport stops has been studied in three selected NUTS3 units ? the Ústí, Vysočina and Moravian-Silesian Regions. The testing of accessibility is based on the selection of five employersin each district (95 employers altogether) as commuting destinations, public transport simulations (using existing connections) from all buildings in the region and the evaluation of obtained commuting time. The virtual commuter may select one of the five closest stops to his/her residence and similarly select a favourite stop to access the destination. Next, commuting parameters of the different choices are compared. This procedure makes it possible to select the best origin and destin

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2010

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Geografie

  • ISSN

    1212-0014

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    115

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    20

  • Strana od-do

    393-412

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus