Docházka na zastávku a její vliv na dojížďku do zaměstnání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F10%3A86075173" target="_blank" >RIV/61989100:27350/10:86075173 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Docházka na zastávku a její vliv na dojížďku do zaměstnání
Popis výsledku v původním jazyce
Podíl obyvatel, kteří využívají individuální automobilovou dopravu, se v České republice kontinuálně zvyšuje, i tak ale veřejná hromadná doprava zůstává velmi důležitým prostředkem pro dojíždění do zaměstnání. Veřejná doprava je ohrožena rozdílnými faktory, jako je například dostupnost dopravní sítě. Situace dostupnosti této sítě byla studována ve třech NUTS3 regionech ? kraj Ústecký, Vysočina a Moravskoslezský. Testování dostupnosti je založeno na výběru pěti zaměstnavatelů v každém okrese (95 zaměstnavatelů celkem) jako cíle pro dojížďku, na simulaci dojížďky veřejnou dopravou (s využitím reálných spojení) ze všech budov v krajích, kdy byl zjišťován dojížďkový čas. Potenciální dojíždějící si může zvolit jednu z pěti nejbližších zastávek ke svému bydlišti a podobně může být vybrána také zastávka u místa pracoviště. Následně byly porovnány dojížďkové parametry pro všechny kombinace a vybrána nejlepší kombinace zastávek start ? cíl.
Název v anglickém jazyce
Walking to a transport stop and its influence on commuting
Popis výsledku anglicky
The portion of people using individual transport is continuously on the rise in Czechia; however, public transport remains a very important mode of commuting. Public transport use is constrained by different factors, including the accessibility of transport networks. The situation concerning the accessibility of public transport stops has been studied in three selected NUTS3 units ? the Ústí, Vysočina and Moravian-Silesian Regions. The testing of accessibility is based on the selection of five employersin each district (95 employers altogether) as commuting destinations, public transport simulations (using existing connections) from all buildings in the region and the evaluation of obtained commuting time. The virtual commuter may select one of the five closest stops to his/her residence and similarly select a favourite stop to access the destination. Next, commuting parameters of the different choices are compared. This procedure makes it possible to select the best origin and destin
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
DE - Zemský magnetismus, geodesie, geografie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2010
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Geografie
ISSN
1212-0014
e-ISSN
—
Svazek periodika
115
Číslo periodika v rámci svazku
4
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
20
Strana od-do
393-412
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—