Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Transit oriented development in mid-size cities: A star-shaped urban form promoted

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21450%2F16%3A00306167" target="_blank" >RIV/68407700:21450/16:00306167 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://ieeexplore.ieee.org/document/7501023/" target="_blank" >http://ieeexplore.ieee.org/document/7501023/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1109/SCSP.2016.7501023" target="_blank" >10.1109/SCSP.2016.7501023</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Transit oriented development in mid-size cities: A star-shaped urban form promoted

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper deals with the concept of transit oriented development (TOD) and its application in mid-size cities with about 100,000 inhabitants. Two basic parameters of TOD and their impact on public transport use are tested - destination accessibility and distance to transit. An additional test was the impact of the distance to streetcar stop as a more comfortable public transport mode, and frequency of connections. The analysis was carried out in neighborhoods in two Czech mid-size cities. Results indicate a larger influence of frequency of connections and distance to transit than destination accessibility. Differences between ride times are only a few minutes in mid-size cities. Thus they do not influence transit use as much as flexibility and comfort of commuting represented much more by parameters as frequency of connections and distance to transit.

  • Název v anglickém jazyce

    Transit oriented development in mid-size cities: A star-shaped urban form promoted

  • Popis výsledku anglicky

    This paper deals with the concept of transit oriented development (TOD) and its application in mid-size cities with about 100,000 inhabitants. Two basic parameters of TOD and their impact on public transport use are tested - destination accessibility and distance to transit. An additional test was the impact of the distance to streetcar stop as a more comfortable public transport mode, and frequency of connections. The analysis was carried out in neighborhoods in two Czech mid-size cities. Results indicate a larger influence of frequency of connections and distance to transit than destination accessibility. Differences between ride times are only a few minutes in mid-size cities. Thus they do not influence transit use as much as flexibility and comfort of commuting represented much more by parameters as frequency of connections and distance to transit.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AP - Městské, oblastní a dopravní plánování

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    2016 Smart Cities Symposium Prague (SCSP)

  • ISBN

    978-1-5090-1116-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1-6

  • Název nakladatele

    IEEE Press

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Praha

  • Datum konání akce

    26. 5. 2016

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000390205300013