Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Novel approach to shopping experience

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27350%2F17%3A10236053" target="_blank" >RIV/61989100:27350/17:10236053 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/68407700:21230/17:00348294

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Novel approach to shopping experience

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper deals with application of new technologies for virtual shopping which is a part of the international project titled Internet of Things in Future Stores. The project aims to bring many novelties from the field of automatic identification and smart sensors into the shopping processes. One of the project results is also a retail store model created in 3D, designed to go through using virtual reality. The main purpose of this concept is to bring buyers a whole new look and experience of shopping compared to regular e-shops. Besides the experience for the consumer, the scientific potential is also hidden in this result. By analyzing the movement of individual shoppers in a virtual store, we can monitor their behavior, whether they shop in groups, where they look while shopping and which paths they take. Additionally, the virtual store model can be easily customized based on customer behavior analysis and serves as a product placement and arrangement of store layout tool.

  • Název v anglickém jazyce

    Novel approach to shopping experience

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with application of new technologies for virtual shopping which is a part of the international project titled Internet of Things in Future Stores. The project aims to bring many novelties from the field of automatic identification and smart sensors into the shopping processes. One of the project results is also a retail store model created in 3D, designed to go through using virtual reality. The main purpose of this concept is to bring buyers a whole new look and experience of shopping compared to regular e-shops. Besides the experience for the consumer, the scientific potential is also hidden in this result. By analyzing the movement of individual shoppers in a virtual store, we can monitor their behavior, whether they shop in groups, where they look while shopping and which paths they take. Additionally, the virtual store model can be easily customized based on customer behavior analysis and serves as a product placement and arrangement of store layout tool.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/TF03000053" target="_blank" >TF03000053: Internet věcí v obchodech budoucnosti</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MobiQuitous 2017 : proceedings of the 14th EAI international conference on mobile and ubiquitous systems: computing, networking and services : November 7-10, 2017, Melbourne, Australia

  • ISBN

    978-1-4503-5368-7

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    2

  • Strana od-do

    1-2

  • Název nakladatele

    ACM

  • Místo vydání

    New York

  • Místo konání akce

    Melbourne

  • Datum konání akce

    7. 11. 2017

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku