Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Business Impact Analysis and evalution of its results in context of it service continuity management

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F09%3A00020695" target="_blank" >RIV/61989100:27510/09:00020695 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Business Impact Analysis and evalution of its results in context of it service continuity management

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The framework of ITIL (Information Technology Infrastructure Library) represents the modern and standard approach to management of the ICT services in correspondence with main goals of the whole company. External and internal providers of ICT services should be ready to take care of not only standard situations but also unusual or even critical situations. Solutions of these situations should respect the users and clients needs and requirements. For satisfaction of users and clients requirements is necessary to recognize therm Suitable tool for this recognize is Business Impact Analysis which can be base and starting point for IT Service Continuity Strategies design and development. The author of the abstract describes Business Impact Analysis proces and its own way of evaluation of its results in connection with IT Service Continuity Management.

  • Název v anglickém jazyce

    Business Impact Analysis and evalution of its results in context of it service continuity management

  • Popis výsledku anglicky

    The framework of ITIL (Information Technology Infrastructure Library) represents the modern and standard approach to management of the ICT services in correspondence with main goals of the whole company. External and internal providers of ICT services should be ready to take care of not only standard situations but also unusual or even critical situations. Solutions of these situations should respect the users and clients needs and requirements. For satisfaction of users and clients requirements is necessary to recognize therm Suitable tool for this recognize is Business Impact Analysis which can be base and starting point for IT Service Continuity Strategies design and development. The author of the abstract describes Business Impact Analysis proces and its own way of evaluation of its results in connection with IT Service Continuity Management.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    IN - Informatika

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2009

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    MEKON 2009

  • ISBN

    978-80-248-2013-2

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

  • Název nakladatele

    VŠB - Technická univerzita Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ekonomická fakulta VŠB-TU Ostrava

  • Datum konání akce

    21. 5. 2009

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku