Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

IT Service Continuity Management as Tool of ICT Services Stability

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86080008" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86080008 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    IT Service Continuity Management as Tool of ICT Services Stability

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In recent years the importance of user and customer requirements on ICT services stability has been increasing. It also had an impact on the IT management methodologies development. The ITIL framework (Information Technology Infrastructure Library) represents the modern and standard approach to management of the ICT services which has been proven in practice. The ICT services stability level is determined by users and customers requirements fulfillment volume and therefore it is necessary to analyze ICTservices stability factors frequently and regularly. The factors of ICT services stability are defined through their impact areas and metrics for their evaluation. The ICT processes which are in correspondence with ICT services stability should be focused not only on standard situation but also on critical and wrecking situation. The ICT services stability has not to been only to analyze these situations but also to improve of ICT services level frequently. The paper is focused on the i

  • Název v anglickém jazyce

    IT Service Continuity Management as Tool of ICT Services Stability

  • Popis výsledku anglicky

    In recent years the importance of user and customer requirements on ICT services stability has been increasing. It also had an impact on the IT management methodologies development. The ITIL framework (Information Technology Infrastructure Library) represents the modern and standard approach to management of the ICT services which has been proven in practice. The ICT services stability level is determined by users and customers requirements fulfillment volume and therefore it is necessary to analyze ICTservices stability factors frequently and regularly. The factors of ICT services stability are defined through their impact areas and metrics for their evaluation. The ICT processes which are in correspondence with ICT services stability should be focused not only on standard situation but also on critical and wrecking situation. The ICT services stability has not to been only to analyze these situations but also to improve of ICT services level frequently. The paper is focused on the i

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    ICT for Competitiveness 2012

  • ISBN

    978-80-7248-731-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    198-203

  • Název nakladatele

    Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

  • Místo vydání

    Opava

  • Místo konání akce

    Karviná

  • Datum konání akce

    2. 2. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku