Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Analysis of Perception of Consumers´ Rights by the Y Generation

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86079688" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86079688 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Analysis of Perception of Consumers´ Rights by the Y Generation

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this contribution is to present results of a survey focused on analysis of consumer rights perception in a chosen group of responders. The target group became so called Generation Y which is a group of respondents about 18 to 26 years old, with necessary intellectual background, expected high level of information technology awareness and ability to learn quickly and react to new inputs. It is possible to find different kind of surveys about consumer´s area but they are usually regarding perception of brands, products, satisfaction with environment etc. Orientation on perception of consumer rights hasn´t been applied yet. Marketing experts, bank institutions, PR managers and employment agencies are all interested in the subject target group called "GY". It is regarded as a progressively developing and actively reacting group of potential customers and their favour is worth fighting for.

  • Název v anglickém jazyce

    Analysis of Perception of Consumers´ Rights by the Y Generation

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this contribution is to present results of a survey focused on analysis of consumer rights perception in a chosen group of responders. The target group became so called Generation Y which is a group of respondents about 18 to 26 years old, with necessary intellectual background, expected high level of information technology awareness and ability to learn quickly and react to new inputs. It is possible to find different kind of surveys about consumer´s area but they are usually regarding perception of brands, products, satisfaction with environment etc. Orientation on perception of consumer rights hasn´t been applied yet. Marketing experts, bank institutions, PR managers and employment agencies are all interested in the subject target group called "GY". It is regarded as a progressively developing and actively reacting group of potential customers and their favour is worth fighting for.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2011

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    E+M Ekonomie a management

  • ISSN

    1212-3609

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    14

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    107-121

  • Kód UT WoS článku

    000292801300010

  • EID výsledku v databázi Scopus