Analysis of Perception of Consumers´ Rights by the Y Generation
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F11%3A86079688" target="_blank" >RIV/61989100:27510/11:86079688 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Analysis of Perception of Consumers´ Rights by the Y Generation
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of this contribution is to present results of a survey focused on analysis of consumer rights perception in a chosen group of responders. The target group became so called Generation Y which is a group of respondents about 18 to 26 years old, with necessary intellectual background, expected high level of information technology awareness and ability to learn quickly and react to new inputs. It is possible to find different kind of surveys about consumer´s area but they are usually regarding perception of brands, products, satisfaction with environment etc. Orientation on perception of consumer rights hasn´t been applied yet. Marketing experts, bank institutions, PR managers and employment agencies are all interested in the subject target group called "GY". It is regarded as a progressively developing and actively reacting group of potential customers and their favour is worth fighting for.
Název v anglickém jazyce
Analysis of Perception of Consumers´ Rights by the Y Generation
Popis výsledku anglicky
The aim of this contribution is to present results of a survey focused on analysis of consumer rights perception in a chosen group of responders. The target group became so called Generation Y which is a group of respondents about 18 to 26 years old, with necessary intellectual background, expected high level of information technology awareness and ability to learn quickly and react to new inputs. It is possible to find different kind of surveys about consumer´s area but they are usually regarding perception of brands, products, satisfaction with environment etc. Orientation on perception of consumer rights hasn´t been applied yet. Marketing experts, bank institutions, PR managers and employment agencies are all interested in the subject target group called "GY". It is regarded as a progressively developing and actively reacting group of potential customers and their favour is worth fighting for.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AE - Řízení, správa a administrativa
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2011
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
E+M Ekonomie a management
ISSN
1212-3609
e-ISSN
—
Svazek periodika
14
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
107-121
Kód UT WoS článku
000292801300010
EID výsledku v databázi Scopus
—