Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Potential Customer Typology for Entrance on Powdery Painting Market

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F12%3A86084714" target="_blank" >RIV/61989100:27510/12:86084714 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Potential Customer Typology for Entrance on Powdery Painting Market

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The contribution is based on case study. Local powdery paintshop was originally intended for mother´s company. The necessity to build new modern facility has called out the need for demand from external environment. Paintshop as a newcomer should enter the highly competitive market. The potential customers have been namely recruited from metal processing companies and companies from car industry which produce on large series. Dimensions of semi-finished products and distance of potential customer domicile from paintshop site (maximum is 100 km because of logistic reasons) were other restrictive conditions. Based on these limitations exploratory research was conducted. 100 qualified companies were asked about their behaviour and preferences. Research goal was to define the most suitable type of potential customers for building business contact. Data analysis included hypothesis testing and cluster analysis.

  • Název v anglickém jazyce

    Potential Customer Typology for Entrance on Powdery Painting Market

  • Popis výsledku anglicky

    The contribution is based on case study. Local powdery paintshop was originally intended for mother´s company. The necessity to build new modern facility has called out the need for demand from external environment. Paintshop as a newcomer should enter the highly competitive market. The potential customers have been namely recruited from metal processing companies and companies from car industry which produce on large series. Dimensions of semi-finished products and distance of potential customer domicile from paintshop site (maximum is 100 km because of logistic reasons) were other restrictive conditions. Based on these limitations exploratory research was conducted. 100 qualified companies were asked about their behaviour and preferences. Research goal was to define the most suitable type of potential customers for building business contact. Data analysis included hypothesis testing and cluster analysis.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AH - Ekonomie

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    METAL 2012 : 21st International Conference on Metallurgy and Materials : conference proceedings

  • ISBN

    978-80-87294-31-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    1620-1625

  • Název nakladatele

    Tanger

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Brno

  • Datum konání akce

    23. 5. 2012

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku

    000318506500252