Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Use of AHP Method for the Synthesis of External Strategic Analysis Results

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86093897" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86093897 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Use of AHP Method for the Synthesis of External Strategic Analysis Results

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Analysis of external environment is applied when company needs to know its surroundings and set organizational goals or formulate its strategy. There are several methods to describe external environment. These methods create a database for subsequent method - SWOT analysis. SWOT analysis is one of the most frequently used tools of strategic management and also the tool that integrates the results of the external analysis, in which are formulated opportunities and threats, and the results of internal analysis that describe the strengths and weaknesses. Some weaknesses of SWOT analysis are shown in the paper and the methodology, which can help evaluate results from partial external analyses by means of AHP method, is proposed. The results show that the company's opportunities can be expected in the technological factor, and the threats can be anticipated in the competitors and legislative factor. Customer factor can be found in both, in opportunities and in threats.

  • Název v anglickém jazyce

    Use of AHP Method for the Synthesis of External Strategic Analysis Results

  • Popis výsledku anglicky

    Analysis of external environment is applied when company needs to know its surroundings and set organizational goals or formulate its strategy. There are several methods to describe external environment. These methods create a database for subsequent method - SWOT analysis. SWOT analysis is one of the most frequently used tools of strategic management and also the tool that integrates the results of the external analysis, in which are formulated opportunities and threats, and the results of internal analysis that describe the strengths and weaknesses. Some weaknesses of SWOT analysis are shown in the paper and the methodology, which can help evaluate results from partial external analyses by means of AHP method, is proposed. The results show that the company's opportunities can be expected in the technological factor, and the threats can be anticipated in the competitors and legislative factor. Customer factor can be found in both, in opportunities and in threats.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AE - Řízení, správa a administrativa

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Strategic Management and its Support by Information Systems 2015 : proceedings of the 11th international conference : May 21st-22nd, Uherské Hradiště, Czech Republic

  • ISBN

    978-80-248-3741-3

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    14-24

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Uherské Hradiště

  • Datum konání akce

    21. 5. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku