Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Multicriterial Decision Making Usage in the Mobile Phone Application Selection

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F15%3A86094659" target="_blank" >RIV/61989100:27510/15:86094659 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Multicriterial Decision Making Usage in the Mobile Phone Application Selection

  • Popis výsledku v původním jazyce

    With the development of the market for mobile applications there is also a need to examine the needs of customers and with regard to their preference there is a need to modify companies offer. The aim of the paper is to determine the weights of individual factors that influence the customer&apos;s choice of new applications and thereby determine which factors companies should look for when planning their offers. For the investigation of these preferences is used method Analytical hierarchical Process (AHP). During the research the various factors that may affect the customer&apos;s choice of new mobile applications were compared. Using the methods of multi-criteria decision making are the properties of mobile applications selected to those that have the greatest importance in the acquisition of new applications. Comparing the alternatives with respect to individual criteria leading to the selection of alternatives that best meets customers&apos; preferences.

  • Název v anglickém jazyce

    Multicriterial Decision Making Usage in the Mobile Phone Application Selection

  • Popis výsledku anglicky

    With the development of the market for mobile applications there is also a need to examine the needs of customers and with regard to their preference there is a need to modify companies offer. The aim of the paper is to determine the weights of individual factors that influence the customer&apos;s choice of new applications and thereby determine which factors companies should look for when planning their offers. For the investigation of these preferences is used method Analytical hierarchical Process (AHP). During the research the various factors that may affect the customer&apos;s choice of new mobile applications were compared. Using the methods of multi-criteria decision making are the properties of mobile applications selected to those that have the greatest importance in the acquisition of new applications. Comparing the alternatives with respect to individual criteria leading to the selection of alternatives that best meets customers&apos; preferences.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0296" target="_blank" >EE2.3.20.0296: Výzkumný tým pro modelování ekonomických a finančních procesů na VŠB-TU Ostrava</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2015

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Financial Management of Firms and Financial Institutions : 10th international scientific conference : 7th - 8th September 2015, Ostrava, Czech Republic : proceedings. [Part I - IV]

  • ISBN

    978-80-248-3865-6

  • ISSN

    2336-162X

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    1425-1431

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    7. 9. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000376799500176