Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Priorities of Ukrainian Marketing Standards Development in the Context of EU Integration Processes Challenges

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10238912" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10238912 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Priorities of Ukrainian Marketing Standards Development in the Context of EU Integration Processes Challenges

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the article, the theses are proved - Ukraine&apos;s ambitions for European integration should be supported by the necessary measures, namely: an open competitive economy formation; a single market development and society with high-quality goods (above all, food products) providing; socially responsible marketing and esomarketing introduction. The purpose of the article was the role and priorities of marketing standards development in the context of European integration processes challenges to substantiate. To achieve this goal, appropriate methods were used: comparative analysis and content analysis of scientific and popular sources as well as its logical analysis, induction and deduction. The study was conducted in 2016-2018. Based on the analysis, the following priorities for the development of marketing standards have been identified: macro-marketing standards in the &quot;state - business&quot; system, eco-marketing standards in the three-level &quot;state - business - consumer&quot; system, micro-marketing standards in &quot;consumer-oriented enterprise&quot; system.

  • Název v anglickém jazyce

    Priorities of Ukrainian Marketing Standards Development in the Context of EU Integration Processes Challenges

  • Popis výsledku anglicky

    In the article, the theses are proved - Ukraine&apos;s ambitions for European integration should be supported by the necessary measures, namely: an open competitive economy formation; a single market development and society with high-quality goods (above all, food products) providing; socially responsible marketing and esomarketing introduction. The purpose of the article was the role and priorities of marketing standards development in the context of European integration processes challenges to substantiate. To achieve this goal, appropriate methods were used: comparative analysis and content analysis of scientific and popular sources as well as its logical analysis, induction and deduction. The study was conducted in 2016-2018. Based on the analysis, the following priorities for the development of marketing standards have been identified: macro-marketing standards in the &quot;state - business&quot; system, eco-marketing standards in the three-level &quot;state - business - consumer&quot; system, micro-marketing standards in &quot;consumer-oriented enterprise&quot; system.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 1st part

  • ISBN

    978-80-248-4169-4

  • ISSN

    2571-029X

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    1621-1628

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    17. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000462093400184