Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

What Drives Gamers to Buy Virtual Goods? A Comparative Study of European Gamers

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989100%3A27510%2F18%3A10239970" target="_blank" >RIV/61989100:27510/18:10239970 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf" target="_blank" >https://www.ekf.vsb.cz/export/sites/ekf/icei/.content/galerie-dokumentu/ICEI-2018_Proceedings.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    What Drives Gamers to Buy Virtual Goods? A Comparative Study of European Gamers

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Nowadays, free-to-play revenue model is growing in popularity with both game developers and players. The basic game is provided free of charge, but players are encouraged to purchase virtual goods, varying from cosmetic elements such as new skins for game character to items offering significant advantage over other players. Due to the relative newness of this phenomena, little research has been devoted to this topic, especially in the European region. In this paper, we identify motivations and antecedents influencing the purchasing behavior of free-to-play gamers, such as the support of the game developer, gaining advantage in the game or player&apos;s relationship to their game character. We conduct a quantitative study of 1 107 European gamers (from Czech Republic and Belgium) to compare whether overall attitude, average spend on virtual goods and factors influencing customer&apos;s behavior vary accross the nations. This approach also allows us to develop a typology of free-to-play gamers in Czech Republic and Belgium.

  • Název v anglickém jazyce

    What Drives Gamers to Buy Virtual Goods? A Comparative Study of European Gamers

  • Popis výsledku anglicky

    Nowadays, free-to-play revenue model is growing in popularity with both game developers and players. The basic game is provided free of charge, but players are encouraged to purchase virtual goods, varying from cosmetic elements such as new skins for game character to items offering significant advantage over other players. Due to the relative newness of this phenomena, little research has been devoted to this topic, especially in the European region. In this paper, we identify motivations and antecedents influencing the purchasing behavior of free-to-play gamers, such as the support of the game developer, gaining advantage in the game or player&apos;s relationship to their game character. We conduct a quantitative study of 1 107 European gamers (from Czech Republic and Belgium) to compare whether overall attitude, average spend on virtual goods and factors influencing customer&apos;s behavior vary accross the nations. This approach also allows us to develop a typology of free-to-play gamers in Czech Republic and Belgium.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50204 - Business and management

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Proceedings of the 4th International Conference on European Integration 2018 : ICEI 2018 : May 17-18, 2018, Ostrava, Czech Republic. 2nd part

  • ISBN

    978-80-248-4169-4

  • ISSN

    2571-029X

  • e-ISSN

    2571-029X

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    729-738

  • Název nakladatele

    VŠB - Technical University of Ostrava

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Ostrava

  • Datum konání akce

    17. 5. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku

    000462093400079